لزوم انجام اقدام عاجل برای ۵ میلیون بیکار شده در اثر کرونا

عنابستانی گفت: برای حل مشکل بیش از ۵ میلیون نفر بیکار شده به خاطر کرونا باید اقدام عاجل انجام شود.
کد خبر: ۹۲۹۶۳۰۴
|
۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۸
علی‌اصغر عنابستانی نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ با اشاره به اینکه متأسفانه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بیش از ۵ میلیون نفر شغل خود را ازدست‌داده‌اند افزود: این آمار تعداد افرادی است که متأسفانه بدون هیچ بیمه‌ای بوده و هم‌اکنون منبع درآمد خود را هم ازدست‌داده‌اند.

وی بابیان اینکه یکی از راهکار‌های حل این‌گونه موضوعات بیمه برای همه افراد است ادامه داد: نظام به دنبال ایجاد تأمین اجتماعی برای تمامی افراد است و این طرح را به‌گونه‌ای اجرا کنیم که تمامی افراد جامعه از حداقل بیمه برای چنین مواردی برخوردار شوند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این موضوع در بیانات مقام معظم رهبری هم به تأکید شد ادامه داد: در صورت وجود بیمه برای تمامی افراد در اتفاقاتی مشابه افراد با آسیب کمتری مواجه شده و مشکلات نظیر قرنطینه کردن و تعطیل کردن کسب‌وکار‌های غیرضروری بهتر انجام می‌شود.

عنابستانی با اشاره به اینکه خوشبختانه از ابتدای بروز کمبود‌های درآمدی مردم ایران به‌فرمان رهبری پای‌کار آمده و طرح ایران همدل را با همکاری مثال‌زدنی اجرا کردند ادامه داد: در راستای این طرح بیش از ۹ میلیارد تومان در بخش‌های مختلف در منطقه روداب سبزوار توزیع شد.

وی بابیان اینکه این کمک‌ها همچنان به همت مردم خیر و همدل ایران اسلامی همچنان ادامه دارد افزود: برخی از افراد تا قبل از شیوع این ویروس خود دارای منبع درامد بودند که متأسفانه امروز و به دلیل از دست دادن شغل در قشر نیازمند دسته‌بندی‌شده‌اند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار