خبرهای داغ:

بهره برداری از ۲ طرح بهسازی فرودگاه بین المللی شهدای شاهرود+ تصاویر

همزمان با افتتاح ۱۰ طرح فرودگاهی کشور، ۲ طرح توسعه فرودگاه بین المللی شهدای شاهرود هم با دستور رییس جمهوری و بصورت متمرکز به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۹۲۹۴۱۴۱
|
۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
بهره برداری از ۲ طرح بهسازی فرودگاه بین المللی شهدا شاهرودبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، همزمان با افتتاح ۱۰ طرح فرودگاهی کشور، ۲ طرح توسعه فرودگاه بین المللی شهدای شاهرود هم با دستور رییس جمهوری و بصورت متمرکز به بهره‌برداری رسید.
این ۲ طرح فرودگاه بین المللی شهدای شاهرود شامل افزایش طول باند و توسعه ساختمان ترمینال که برای اجرای آن‌ها یکهزار و ۱۸۴ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است که به بهره برداری رسید.
باند فرودگاه بین المللی شهدای شاهرود به میزان ۲۶۰ متر و عرض ۶۰ به مساحت ۱۵ هزارو ۶۰۰ مترمربع افزایش یافت.
همچنین توسعه و بهسازی ترمینال به مساحت سه هزار متر مربع انجام شده که افزایش سرانه پذیرش مسافر را تا ۴۰۰ هزار نفر افزایش می‌دهد.
بهرام کوزه چی، مدیر فرودگاه بین المللی شهدای شاهرود در این آیین گفت: با افتتاح این طرح های، ظرفیت‌های جدیدی برای حمل بار و مسافر و ترانزیت کالا در این فرودگاه ایجاد شده است.
کوزه چی در خصوص آغاز پرواز‌های فرودگاه بین المللی شاهرود نیز گفت: با توجه به اینکه به خاطر شیوع ویروس کرونا پرواز‌های فرودگاه کوچک تحت تاثیر قرار گرفته و بعید است در کوتاه مدت پرواز‌ها انجام شود، اما با شرکت‌های هواپیمایی برای برقراری پرواز‌ها وارد مذاکره خواهیم شد.
منوچهر فخری، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان نیز گفت: با طرح‌های توسعه فرودگاه شاهرود همه هواپیما‌ها می‌توانند استفاده از این فرودگاه کنند و شرایط استفاده بهینه را دارد.
فخری افزود: فرودگاه شاهرود ظرفیت برقراری پرواز‌ها از فرودگاه شاهرود به مشهد، تهران، کیش، نجف و کربلا در دستور کار هست و با وزیر راه و شهرسازی صحبت شد تا استفاده بهینه از این فرودگاه شود.
فرودگاه بین المللی شهدا شاهرود حدود ۲۸ سال پیش در زمینی به مساحت ۷۲۰ هکتار در ۱۵ کیلومتری شرق شهرستان شاهرود در مجاورت جاده شاهرود به مشهد ساخته شد و اواخر سال ۱۳۸۰ با فرود اولین هواپیمای مسافری، بهره برداری از فرودگاه آغاز شد.
فرودگاه ۷۲۰ هکتاری شاهرود یکی از معدود فرودگاه‌های مردمی کشور است که تعدادشان به اندازه انگشت‌های یک دست هم نمی‌رسد. کمک‌های اهالی این شهر در قالب «کمیته مردمی حمایت از فرودگاه شاهرود»، سال هاست به شکل‌های گوناگون از تلاش برای تداوم پرواز‌ها تا اجرای طرح‌های عمرانی و کمک به توسعه فرودگاه، انجام می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار