خبرهای داغ:

فعالیت بیش از ۷هسته و مرکز تحقیقاتی در استان سمنان

معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج دانشجویی کشور با اشاره بر اینکه استان سمنان دستاورد های خوبی در زمینه های پژوهشی دارد گفت: هم اکنون بیش از ۷هسته و مرکز تحقیقاتی در استان سمنان در حال فعالیت هستند
کد خبر: ۹۲۹۰۵۵۹
|
۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۳:۴۷
به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان سمنان معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج دانشجویی کشور دکتر حامد اقبالی در سفر خود به سمنان گفت: یک نوع حرکت دانش بنیان در جریان بسیج دانشجویی تشکیل شده که هدف آن حل مسائل کشور است تا ظرفیت‌های انسانی به سمتی هدایت شوند که تاثیر بیشتری داشته باشند و در راستای همان مسائل موارد و موضوعاتی که اولویت دارند شناسایی شوند.
وی ادامه داد: در هر استان طرح شمسی وجود دارد که شناسایی مسایل استان‌ها را هدف گیری کرده است؛ در این‌طرح بنا است که نظام مسایل مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی شناسایی و اولویت بندی شوند و مبتنی بر آن هسته‌های مختلف در عرصه فنی، سیاست گزاری و حتی هسته‌های جهادی مسایل اولویت‌دار را رسیدگی کنند.
وی اظهار داشت: پس از شناسایی مسائل در زمینه‌های مختلف متناسب با این مسایل تیم‌های اندیشه ورز تشکیل میشود که راجع به آن مسئله پژوهش انجام میدهند و سپس نهاد‌هایی که نسبت ب. آن موضوع مسئول هستند را مورد خطاب قرار می‌دهند و تحریک می‌کنند و همچنین دغدغه سازی نسبت ب. آن موضوع گام اولیه است که توجهات جلب شده و زمینه برای حل ان‌ها فراهم شود.
وی بیان داشت: در این طرح همکاری تمام نهاد‌ها را هم در شناسایی مسایل و هم گرداوری داده‌ها و پژوهش‌ها دیدیم که تمام این‌ها جز فرآیند‌های این طرح هست و یک کار علمی می‌باشد که ناظر بر واقعیات است؛ این طرح هم اکنون در ۴ استان اغاز شده که این استان‌ها شامل تهران، اصفان، زنجان و سمنان است.
وی افزود: مهمتربن کارکرد این طرح این است که علت‌ها و پیامد‌های مسائل اولویت دار را شناسایی میکنیم تا بتوانیم با هدف گیری مناسب و تمرکز انرژی و تخصیص انرژی برای حل مسایل اقدام کنیم.
اقبالی ادامه داد: باید بتوانیم بستری بری دانشجویان فراهم کنیم که در رشته خود با مسائلی که در آن رشته وجود دارد و دغدغه‌های مربوطه اشنا شوند و در همان رشته مشغول به کار شوند.
وی با اشاره بر اینکه بخش قابل توجهی از دانشگاه‌ها در بحث علمی و پژوهشی فعالیت دارند گفت: اتصال بین نیاز‌های موجود در کشور و ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این مراکز و هم افزایی بین این‌ها بسیار کمک کننده است.
اقبالی افزود: بیش از ۶۰ مرکز تحقیقات فعال داریم که بیش از هزار نفر فعالیت‌های پژوهشی در آن‌ها انجام می‌دهند.
وی با اشاره بر فعالیت‌های بسیج دانشجویی استان سمنان بیان داشت: بسیج دانشجویی استان سمنان با ۷ هسته و مرکز تحقیقاتی دستاورد‌های خوبی داشته است و مراکز تحقیقاتی که در استان شکل کرفته در حوزه خانواده، پزشکی، دامپزشکی و. ما را امیدوار کرده تا دستاورد‌های خوبی در آینده‌ای نزدیک داشته باشیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار