خبرهای داغ:

۳۵ هزار تن انگور از باغ‌های شاهرود برداشت شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود گفت: برداشت افزون بر ۳۵ هزار تن انگور از سطح چهار هزار هکتار باغ‌های شاهرود برداشت شد.
کد خبر: ۹۲۸۷۷۱۷
|
۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷
۳۵ هزار تن انگور از باغ‌های شاهرود برداشت شدبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، علی اصغر حجی اظهار کرد: برداشت انگور از سطح باغ‌های این شهرستان از نیمه تیرماه آغاز شده است.
وی با بیان اینکه انگور شاهرودی به سه دسته زودرس، میان رس و دیررس تقسیم می‌شوند، اظهارداشت: انگور خلیلی، یاقوتی و پرلت از انواع زودرس؛ انگور عسگری، لعل، شاهانی، صاحبی و کشمشی میان رس؛ انگور سفید فخری یا شاهرودی و ریش بابا از انواع دیررس هستند.
حجی با اشاره به خسارت سرمازدگی و تگرگ ابتدای سال به باغ‌های شاهرود، ابرازداشت: امسال میزان برداشت این محصول به شدت کاهش یافته است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود، ادامه داد: اقداماتی از جمله احداث باغ‌های نوین برای کاهش بیماری و آفت‌های باغی، برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی، رعایت توصیه‌های تغذیه ایی مناسب جهت ماندگاری بیشتر میوه و بازار رسانی مناسب و اصلاح روش‌های آبیاری و استفاده از سامانه‌های نوین آبیاری می‌تواند در افزایش راندمان تولید و کاهش مصرف آب تاثیرگذار باشد.
باغ‌های شهرستان شاهرود فروردین امسال برای پنجمین سال پیاپی دچار سرمازدگی گسترده شدند. برخی از محصولات مانند انگور، زردآلو و گردو در شهرستان به طور کامل از این سرما آسیب دیدند. سرمازدگی همچنین به محصولات دیگری، چون آلو، هلو، آلبالو و گیلاس هم خسارت وارد کرد.
سرمای اردیبهشت پارسال نیز به ۱۰ هزار هکتار از باغ‌های این شهرستان خسارت زده بود.
۳۲ درصد باغ‌های استان سمنان معادل ۱۴ هزار و ۵۰۰ هکتار در شهرستان شاهرود واقع است و سالانه در این شهرستان حدود ۸۰ هزار تن زردآلو و ۱۳۰ هزار تن انگور تولید می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار