خبرهای داغ:

اربعین بزرگ ترین تجلی وحدت مسلمانان جهان

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه شهرستان سرخه گفت: اربعین بزرگ ترین تجلی وحدت مسلمانان جهان است وحدتی که درطول سال های اخیر دشمنان تلاش کردند با ایجاد تفرقه مانع تحقق آن شوند، اما هرگز نخواهند توانست.
کد خبر: ۹۲۸۳۵۴۷
|
۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳

حجت الاسلام و المسلمین حسین ابوالقاسمی همزمان با فرارسیدن اربعین حسینی در گفتگو با خبرنگا خبرگزاری بسیج در سرخه اظهار داشت: اربعین نقش مهمی در تداوم پیام عاشورا مبنی بر آزادی خواهی و ظلم ستیزی در سراسر جهان و در تمام اعصار دارد، اربعین را می توان در واقع یک رسانه برای انتشار پیام عاشورا دانست.

وی تصریح کرد: هرحرکت اجتماعی برای تداوم، بقا، ماندگاری واثرگذاری باید با دومولفه شوروشعورهمراه شود. فقدان شوروشعوردرفعالیت های اجتماعی مانعی برای حرکت موثروایجاد خیزش عمومی خواهد بود. از طرفی ازجذابیت های آن خواهد کاست و مانع تبدیل شدن آن به حرکتی فراگیرو گفتمانی عمومی خواهد شد.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه شهرستان سرخه با اشاره به اینکه شور، به مثابه انرژی مثبتی است که اجازه نمی دهد حرکت های اجتماعی ازتاب وتوان بیفتد وبتدریج به حرکتی محافظه کارانه، خنثی وبی اثر تبدیل ودرنهایت به محاق وفراموشی سپرده شود؛ گفت: شعور وعقلانیت تضمین کننده درستی عمل وتطابق جهت حرکت با آرمان ها واهداف است. فقدان شعور نیز عاملی است تا حرکت های اجتماعی دچارآفات وانحرافات عدیده ای شود.

 ابوالقاسمی با بیان اینکه اربعین بزرگترین اجتماع جوانان انقلابی برای تقویت روحیه انقلابی، مبارزه با ظلم وجوراستکبارجهانیست واین باور در شعارها و نمادها مشاهده می شود، افزود: اربعین موتورمحرکه جبهه ایستادگی ومقاومت درمنطقه عمل می کند و به مثابه کارخانه مجاهد پروری درطی سال های اخیر عمل کرده است.

وی در ادامه اضافه کرد: اربعین بزرگترین تجلیل گاه وحدت مسلمین جهان است، وحدتی که درطول سال های اخیر دشمنان تلاش کردند با ایجاد تفرقه مانع تحقق آن شوند، اما هرگز نخواهند توانست. اربعین فرصتی برای تفهیم جایگاه امام حسین(ع)درزندگی مومنانه فراهم آورده است و از سویی اربعین گام برداشتن باهدف خودسازی انقلاب است دراین سلوک هرقدمی که برمی داریم قراراست ازگناهی فاصله بگیریم.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار