خبرهای داغ:
گزارشي از سفري يک روزه؛

سعید اوحدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در سمنان

سعید اوحدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور شامگاه چهارشنبه در استان سمنان حضور يافت و در اين حضور خود از سه تن از خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان سمنان دیدار کرد. دیدار با آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان و امضاي سه تفاهم‌نامه همکاری با استانداری سمنان از ديگر اقدامات وي در اين سفر يک روزه بود.
کد خبر: ۹۲۷۴۰۳۲
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۴

به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان، سعید اوحدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور شامگاه چهارشنبه در استان سمنان حضور يافت و در اين حضور خود از سه تن از خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان سمنان دیدار کرد. دیدار با آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان و امضاي سه تفاهم‌نامه همکاری بین استانداری سمنان برای ساماندهی گلزار شهدا در مناطق شهری و روستایی استان، مسکن و اشتغال ایثارگران از ديگر اقدامات وي در اين سفر يک روزه بود.

سعید اوحدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در سمنان گفت: بنا بر موافقت مقام معظم رهبری، آیین نامه شهدای سلامت در اختیار شورای عالی امنیت ملی قرار گرفت و این آیین نامه پس از تدوین در اواسط مرداد ماه ابلاغ شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت : نخستین کمیته ملی به ریاست وزیر بهداشت و با حضور بنیاد شهید و سازمان امور استخدامی کشور و سازمان برنامه بودجه تشکیل و مقرر شد کمیته‌های متناظر به ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان‌ها نیز تشکیل بشود تا بر اساس دستورالعمل هايی که تدوین می‌شود، خدماتی به خانواده هاي شهداي سلامت و خدمت ارائه بشود.

سعید اوحدی بیان کرد:تلاش می‌شود عقب‌ ماندگی در اشتغال خانواده ایثارگران رفع شود و دولت تدبیر و امید برای تحقق این مهم اهتمام ویژه دارد.

 او افزود: بنیاد شهید به عنوان دومین دستگاه کشور از کتاب تنقیح قوانین رونمایی کرد که بازنگری و اصلاح قوانین نقشی مهم در خدمت‌رسانی به خانواده معظم ایثارگران دارد.

اوحدي در ادامه گفت: تا امروز بیش از ۱۸۰شهید در حوزه سلامت و خدمت شناسایی شده است و روند شناسایی با کمک دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها در کشور ادامه دارد.

وي با اشاره به ارائه خدمات درمانی رایگان به جامعه جانبازان گفت: یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از جامعه جانبازان، خانواده ایثارگران و شهدا و فرزاندانشان زیر پوشش بیمه‌ای قرار دارند و هزینه‌های درمانی آن‌ها رایگان است.

معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید کشور در پايان ابراز داشت: عقب ماندگی در زمینه ایجاد شغل فرزندان جامعه ايثارگري وجود دارد، اما با توجه به تاکید رییس جمهوری و استفاده از ظرفیت مجلس یازدهم، و بند ج ماده ۸۷ قانون برنامه توسعه ششم تا پایان سال همه فرزندان جامعه شهدا و ایثارگری و جانبازان به استخدام رسمی در بیاید.

گفتني است در حاشيه انعقاد تفاهم نامه بین استانداری سمنان و  بنیاد شهید و امور ایثارگران در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان گفت: یکی از سه تفاهم‌نامه همکاری امضا شده بین استانداری سمنان و بنیاد شهید و امور ایثارگران مربوط به تکمیل و مرمت گلزار شهدا است.

حجت الاسلام حسن فریدون نيز  ابراز داشت: بر اساس اين تفاهم‌نامه همکاری مقرر شد استانداری سمنان در تکمیل و مرمت ۳۲۰ مزار نیمه‌ تمام شهدای استان سمنان همکاری کنند.

وی ادامه داد: دیگر تفاهم‌نامه امضا شده بین استانداری سمنان و بنیاد شهید و امور ایثارگران در زمینه واگذاری زمین به ایثارگران برای رفع مشکل مسکن است.

او بیان کرد: واگذاری زمین برای یک هزار و ۳۰۰ نفر از ایثارگران بر اساس تفاهم‌نامه امضا شده بین استانداری سمنان و بنیاد شهید و امور ایثارگران دنبال می‌شود.

فریدون تصریح کرد: تامین اشتغال برای یکهزار نفر از خانواده ایثارگران موضوع سومین تفاهم‌نامه همکاری بین استانداری سمنان و بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان گفت: تامین اشتغال برای یک ‌هزار نفر از خانواده‌های ایثارگران با به کار گماردن ۷۵۰ نفر در بخش خصوصی و شرکت‌ها و پرداخت تسهیلات کارآفرینی به ۲۵۰ نفر پیش‌بینی شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار