کارشناس مسایل دینی و مذهبی:

امام سجاد (علیه السلام ) ذخیره ای برای ادامه نهضت عاشورا بود

حجت الاسلام کریم پور، گفت: امام سجاد علیه السلام ذخیره ای الهی برای ادامه نهضت عاشورا بود.
کد خبر: ۹۲۷۱۲۹۷
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری، حجت الاسلام سید مهران کریم پور ضمن تسلیت شهادت امام زین العابدین(علیه السلام ) گفت: امام سجاد (علیه السلام ) سالیان درازی غم عظیم واقعه سنگین عاشورا را لا به لای بغض های مناجات شبانه اش به آسمان هدیه کرد و کوه صبری بود از مصیبت های کربلا که آنها را از نزدیک دیده بود.

وی افزود: امام سجاد (علیه السلام )در عبادت زبانزد خاص و عام بود و این ویژگی امام چنان برجسته بود، که علمای دیگر مذاهب زبان به تحسین او گشوده اند و چنان جاذبه ای بین مردم داشت، که همگان را مجذوب شخصیت عرفانی و ربانی خود می نمود.

کریم پور با اشاره به وقایع بعد از عاشورا و اسارت امام سجاد (علیه السلام ) گفت: بعد از وقایع عاشورا اگر خطبه های امام سجاد و حضرت زینب سلام الله علیها نبود، یزیدیان رسوا نمی شدند و ماموریت امام حسین (علیه السلام ) در راه زنده نگه داشتن اسلام کامل نمی شد.

وی با اشاره به روایتی از سعید بن مسیب در خصوص شهادت امام سجاد (علیه السلام) گفت: وقتی امام (علیه السلام ) به شهادت رسیدند، همه مردم از نیکوکاران گرفته تا بدکاران، برای تشییع جنازه اش حاضر شدند و همه زبان به ستایش او گشوده بودند و سیل اشک از دیده همه جاری بود. در تشییع پیکر همه مردم شرکت کرده بودند و حتی بک نفر در مسجد پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم ) باقی نمانده بود.

کارشناس مسایل دینی و مذهبی تصریح کرد: امام سجاد علیه السلام ذخیره ای الهی برای ادامه نهضت عاشورا و اهداف قیام امام حسین علیه السلام و واقعه کربلا بود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار