کارشناس مسایل دینی و مذهبی:

امام حسین علیه السلام درس آزادگی و جوانمردی به بشریت داد

حجت الاسلام رضایی در جمع بسیجیان شهرستان فارسان، امام حسین علیه السلام را به عنوان بزرگ آزادمرد جهان معرفی کرده و عاشورا را دانشگاه انسان سازی دانست.
کد خبر: ۹۲۷۱۱۱۳
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از  استان چهارمحال و بختیاری؛ مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه فارسان با حضور در جمع بسیجیان شرکت کننده در دوره آموزش تکمیلی، گفت: با وجود اینکه حدود  1400 سال از واقعه عاشورا می گذرد؛ اما هنوز این دانشگاه انسان سازی به بشریت درس آزادگی و جوانمردی می آموزد.

حجت الاسلام مسلم رضایی گفت: قیام امام حسین(علیه السلام) برای امر به معروف و نهی از منکر بود. قیامی که پایه‌های طاغوت را در هم شکست، قیامی که ارزش‌ها را حفظ کرد و امت اسلام را در مسیر آرمان‌های فراموش شده قرار داد.

وی تصریح کرد: امر به معروف و نهي از منکر همان چيزي است که امام حسين(علیه السلام) براي احياي آن قيام کرد و بسياري از واجبات ديني با اجراي امر به معروف انجام مي شود و خيلي از فسادها نيز با نهي از منکر اصلاً صورت نمي پذيرد. همچنین امر به معروف و نهی از منکر می تواند یکی از مهمترین عواملی باشد که می تواند ما را به سبک زندگی اسلامی که مدنظر مقام معظم رهبری است برساند.

 رضایی گفت: امام حسین علیه السلام به ما شیعیان می آموزد که برای سعادتمندی نباید زیر بار ظلم رفت و اگر مسلمانی بخواهد زیر بار ظلم برود باید به مسلمانی خودش شک کند.

وی تأکید کرد: امروز متاسفانه برخی از کشورهای عربی با زیر پا گذاشتن شرافت اسلامی و قوانین اسلام رابطه خود را به صورت آشکارا با رژیم صهیونیستی دارند برقرار می کنند، اما آنها باید بدانند که سرنوشت آنها نیز همچون سرنوشت اربابان غربیشان هلاکت و نابودی است.

ارسال نظرات