حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر:

با حسین(علیه السلام) ماندن هنر است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان چهارمحال و بختیاری، با حسین(علیه السلام) ماندن هنر است و عامل عاقبت بخیری می باشد.
کد خبر: ۹۲۶۹۸۱۸
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ آیین سوگواری ششمین روز از محرم با حضور رزمندگان ستاد فرماندهی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام در شهرکرد مرکز استان و نواحی شهرستان های  10گانه برگزار شد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام در جمع فرماندهان، مسئولین و رزمندگان ستاد فرماندهی سپاه استان چهارمحال و بختیاری به گوشه ای دیگر از تاریخ کربلا اشاره کرد و بخش هایی از انحرافات بنی امیه و بنی سفیان را برشمرد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدامان الله حسینی صدر، گفت: معاویه علی رغم اینکه از پوشش دینی برای حکومت خود استفاده می کرد و در ظاهر احترام اهلبیت علیهم السلام را رعایت می نمود، مبلغ تبعیض نژادی بین مسلمانان بود.

وی، افزود: معاویه با ارجح دانستن اعراب بر دیگران در حقوق مسلمین عرب و غیرعرب نیز تعبیض زیادی را قائل بود و در انتصاب افراد نیز همین گونه عمل می کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر تصریح کرد: یکی از کارهایی که بنی سفیان و بنی امیه به شدت دنبال کردند، به فراموشی سپردن فرمایشات پیامبر و خاندان نبوت و امامت بود، به گونه ای که افرادی را گماشته بودند تا در مدح خودشان شعر بسرایند و گروهی نیز مشغول جعل احادیث بودند.

وی، ادامه داد: حضرت امام حسن علیه السلام و امام حسین علیه السلام تنها با اجازه حضرت علی علیه السلام خطبه خوانی می کردند و به خاطر تلاش مخالفان اهلبیت، تعداد اندکی از خطبه های این امامان عزیز در دسترس قرار دارد و حتی متن هزاران نامه که کوفیان برای دعوت اباعبدالله الحسین علیه السلام نوشته اند، به جز تعداد محدودی در دسترس نیست.

این کارشناس مسایل دینی و مذهبی، گفت: حضرت امام حسین علیه السلام هنگام خروج از مکه و آغاز قیام خود، خطبه ای را ایراد فرمودند که با مدح و ثنای خداوند و رسول مکرم اسلام شروع می شد و در ادامه این خطبه، مرگ برای فرزندان آدم  را همانند گردنبند بر گردن دختران دانسته اند که بیانگر همیشگی بودن این واقعه است و از بدو این حرکت پایان آن را شهادت عنوان فرمودند و بر آروزمندی خویش برای ملاقات نیاکان خویش همچون اشتیاق حضرت یعقوب نبی برای دیدار حضرت یوسف علیه السلام  دانسته اند.

وی ادامه داد: حضرت امام حسین علیه السلام در این خطبه با اعلام رضایت به مقدرات الهی، پیروزی واقعی را از آن کسانی دانسته اند که به امام ملحق شوند وگرنه قبل و بعد از این حرکت برای هیچ کسی در ظاهر فتح و ظفر نخواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر، افزود: بسیاری از کسانی که با حضرت اباعبدالله الحسین سالیان درازی زندگی کرده بودند در قیام عاشورا ایشان را تنها گذاشتند ولی فردی نصرانی همچون وهب که در میانه مسیر به امام رسیده بود، توانست عاقبت بخیر شود و با حسین علیه السلام بماند، لذا باید گفت؛ ، با حسین(علیه السلام) ماندن هنر  است و عامل عاقبت بخیری می باشد وگرنه بسیاری با امام حسین علیه السلام بودند، ولی عاقبت بخیر نشدند.

قرائت زیارت پرفیض عاشورا، ذکر روضه، مرثیه سرایی، نوحه خوانی و سینه زنی از دیگر برنامه های مراسم سوگواری ششمین روز محرم در ستاد فرماندهی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام استان چهارمحال و بختیاری بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار