خبرهای داغ:

ضرورت تبیین هرچه بیش‌تر فرهنگ غدیر در جامعه

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سرخه گفت: فرهنگ غدیر تضمین کننده سلامت بشر است، پس هرچه بیش‌تر باید در جهت تبیین آن تلاش کرد.
کد خبر: ۹۲۶۵۴۱۳
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۰
حجت الاسلام و المسلمین مهدی محمدی وند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در سرخه اظهار کرد: در مورد جایگاه مولی الموحدین حضرت علی علیه السلام و اهمیت غدیربایدعرض کنم غدیر یک رویداد نبود که افراد به توصیف آن بپردازند؛ بلکه غدیر یک رسالت الهی برای تحکیم و تأیید رسالت پیامبر (صلی الله علیه وآله) بود که نعمت امامت را بر مسلمانان تمام کرد.
وی تصریح کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری باید فرهنگ غدیر را در جامعه تبیین و ترویج دهیم، زیرا ترویج فرهنگ غدیر در جامعه تضمین کننده سعادت بشر است فرهنگ غدیر، فرهنگ وحدت، برادری، عطوفت و مهربانی بوده و امروز اگر مدافعان حرم در اقصی نقاط دنیا جانفشانی می‌کنند و برای دفاع از اسلام ناب جان خود را تقدیم می‌کنند، برای احیاء و ترویج فرهنگ غدیر است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سرخه اذعان داشت: روایتی از پیامبر اسلام (صلی الله علیه وآله) درباره اهمیت روز غدیر حضرت فرمودند: روز غدیر خم برترین اعیاد امت من است و روزی است که خدا دستور داد این روز به جانشینی برادرم علی بن ابی طالب یادآوری شود، خدا او را نصب کرد تا پرچم امت باشد و علی (علیه السلام) عَلَم امت است و به وسیله او مردم هدایت می‌شوند؛ در روز غدیر، خدا دین را کامل کرد و اتمام نعمت امت صورت گرفت و اسلام به عنوان دینی الهی در نظر گرفته شد.
محمدی وند خاطرنشان کرد: مسئله غدیر، راه روشن ولایت را به ما نشان می‌دهد که این راه از زمان واقعه غدیر آغاز شد و اکنون با وجود ولایت فقیه در جامعه اسلامی ادامه دارد.
وی با اشاره به آیه ۶۷ سوره مائده «أَیهَا الرَّسولُ بَلِّغْ مَا أُنزِلَ إِلَیْک مِن رَّبِّک وَ إِن لَّمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْت رِسالَتَهُ وَ اللَّهُ یَعْصِمُک مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللَّهَ لا یهْدِى الْقَوْمَ الْکَفِرِینَ»؛ گفت: تلاش برخی افراد این است که امامت را جزو فروع دین جلوه دهند، اما این امر، غلط فاحش است و امامت، طبق همین آیه از اصول دین است؛ اگر پیامبر (صلی الله علیه وآله) مسئله امامت را مطرح نمی‌کرد، رسالت خود را کامل نکرده و به درستی انجام نداده بود.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سرخه افزود: عید غدیر را عید امامت و ولایت، عید مظلومان و مستضعفان باید ذکر کرد، چون در غدیر خم، مدال امامت و ولایت و مدیریت اجتماعی و سیاسی و دینی پیامبر به امیرمؤمنان (علیه السلام) واگذار شده است، غدیر را نباید صرفاً در تبریک و عید سادات خلاصه کرد؛ غدیر عید همه بشریت، مسلمین و شیعیان است.
ان شاءالله تحقق غدیر، برپایی حکومت مطلقه امام زمان (عجل الله تعالی) خواهد بود./ع
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار