خبرهای داغ:
مدیر جهادکشاورزی مرند:

آغاز برداشت زردآلو از ۲۷۰۰ هکتار از باغات مرند

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مرند از آغاز برداشت زردآلو از ۲۷۰۰ هکتار از باغات این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۲۶۰۳۱۳
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، صیادی گفت: مرند از نظر تولید زردآلو در سطح استان مقام اول را به خود اختصاص داده و حدود ۴۵۰۰ نفر در امر تولید و فرآوری زردآلو مشغول به کار هستند.

وی افزود: با شروع دومین ماه تابستان در کل باغات مرند شاهد فعالیت باغداران عزیزی هستیم که برداشت زردآلو و کار فرآوری و تولید قیسی و برگ زردآلو را آغاز کرده‌اند؛ شهرستان مرند از قطب‌های مهم تولید زردآلو است و در سطح استان مقام اول را به خود اختصاص داده  است.

صیادی اضافه کرد:  بهترین ارقام زردآلوی شهرستان ارقام عسگر آباد، نصیری، تبرزه شامل (قرمزی ـ ساری ـ قره)، اردوباد، شاهرودی می باشد که هم قابلیت تازه خوری و هم قابلیت خشکباری دارد.

وی ادامه داد: سطح باغات زردآلو در مرند ۳۰۰۰ هکتار است که ۲۷۰۰ هکتار باغ بارور بوده که بنا بر پیش بینی‌ها قرار بود ۲۷ هزار تن محصول زردآلو تولید شود، اما متاسفانه با توجه به سرمازدگی بهاره و عدم تلقیح درختان، به ۴۰ درصد محصولات شهرستان خسارت وارد شده و عملکرد شهرستان به ۱۶ هزار و ۲۰۰ هزار تن کاهش یافت.

صیادی بیان کرد: ۲۰ درصد از محصول تولیدی به صورت تازه خوری و ۸۰ درصد تبدیل به قیسی یا برگه، چیپس زردآلو به صورت سنتی و یا به صورت صنعتی(بارگاه) و در بسته بندی‌های محلی و معمولی وارد بازار‌های محلی و منطقه ای می شود که جا دارد در این زمینه زنجیره تولید تکمیل و بسته بندی‌هایی با برند خاص شهرستان تولید و در سطح کشور و جهان عرضه شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار