خبرهای داغ:

توجه ویژه به مدیریت بحران در آموزش و پرورش/هزینه فرصت را جدی بگیریم

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان شاهرود با اشاره به مدیریت بحران در مدارس و برگزاری دوره های ضمن خدمت در این زمینه بر توجه به هزینه فرصت در آموزش و پرورش تأکید کرد.
کد خبر: ۹۲۵۴۲۱۷
|
۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سیدمحمد موسوی در جلسه معاونین آموزش متوسطه استان‌های (مازندران، گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی) قطب پنج کشور در سالن اجتماعات مدیریت آموزش و پرورش شهرستان شاهرود با مروری بر توفیقات شاهرود در سال تحصیلی ۱۳۹۸ اظهار کرد: برخورداری از بیشترین رشد توسعه متوازن (رشد ۳ درصدی) در استان، پیشتازی در کسب رتبه‌های زیر ۲۰۰۰ در استان با تجربه رشد ۴ درصدی، کسب رتبه اول قبول شدگان در رشته زبان انگلیسی در کنکور ۹۸، بیشترین جذب شرکت کنندگان در طرح ایران مهارت در استان، موفقیت چشمگیر پژوهش سرای دانش آموزی شاهرود در استان با کسب مقام نهاد برتر ترویجی نانو در کشور و نیز تکرار ۵ سال رتبه‌ی اول در میان پژوهش سرا‌های استان برخی از توفیقات این مدیریت است.
معاون مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با تشکر از همه همکاران (فرهنگیان، دانش آموزان و اولیاء) که شاهرود را در عرصه خلاقیت و نوآوری سرآمد کرده اند، به مدیریت بحران اشاره کرد و افزود: در مدیریت بحران سال‌های گذشته موضوع آموزش و پرورش فراموش شده بود، برای آموزش در شرایط بحرانی چه باید کرد؟
وی ادامه داد: هر اتفاقی در آموزش و پرورش در مدرسه رقم می‌خورد برای تربیت مدیران بحران در مدارس چه کرده ایم؟ ما با این خلاء مواجه ایم و پیشنهاد می‌دهیم که کارگاه‌ها و جلسات آموزش ضمن خدمت برای فعالیت در وضعیت کرونایی مدارس در فرصت دوماهه باقی مانده هر چه سریع‌تر برگزار شود.
موسوی خاطر نشان کرد: همه ما در سال آینده باید آماده تغییرات متناوب (تغییر در وضعیت‌های سفید، زرد و قرمز کرونایی) باشیم.
مدیر آموزش و پرورش شاهرود تصریح کرد: مدارس جلوتر از شبکه شاد و از طریق دیگر پیام رسان‌ها عملکرد خوبی داشته اند و پیشنهاد می‌دهم شبکه شاد به عنوان یک شبکه اختیاری و پوششی (مکمل) به مدارس عرضه شود!
وی اضافه کرد: شاد بدون تعصب و جانبداری نقد شود! "شاد" هنوز هم از سوی فرهنگیان و خانواده‌ها با پذیرش قطعی مواجه نبوده است.
وی افزود: پیش‌بینی می‌شود با برگزار نشدن امتحانات هماهنگ پایه نهم با عدم پذیرش در برخی از خانواده در مسئله هدایت تحصیلی مواجه باشیم.
معاون مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به هزینه فرصت اظهار کرد: هم اکنون شاهد آن هستیم که در آموزش و پرورش برای برخی از طرح‌ها هزینه‌های زیادی در اتلاف انرژی و بیش از حوصله و توان آن می‌پردازیم و لازم است با بازبینی و تعدیل طرح‌های غیر ضروری و کم فایده به واقعیت‌های درون (کف) مدرسه و شهرستان‌ها و مناطق بیشتر توجه کنیم.
موسوی از سند تحول آموزش و پرورش دفاع کرد و افزود: برخلاف نظر برخی از منتقدین سند تحول فقط تدوینی از واژه‌های زیبا و خوش نما نیست، هر چند ما به انتقادات احترام می‌گذاریم و قبول داریم که کرختی (عدم انعطاف در شرایط) آموزش و پرورش را رنج می‌دهد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار