خبرهای داغ:

کانون اصلاح و تربیت در استان سمنان نداریم

رئیس اداره زندان شاهرود با بیان اینکه در استان سمنان کانون اصلاح و تربیت نداریم، گفت: در حال حاضر اگر رأیی صادر شود، محکومان به استان‌های مجاور منتقل می‌شوند.
کد خبر: ۹۲۵۴۱۷۴
|
۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، امید کهربایی، با بیان اینکه زندانیان به سه دسته بسته، نیمه‌باز و باز تعریف شده‌اند، اظهار کرد: زندانی‌های سطح باز با جرائم خرد و سبک هستند که با سپردن وثیقه مناسب با قرارداد بنیاد تعاون زندانیان و بخش خصوصی، کار، محل و زمان حضور مشخص دارند و محل نگهداری آن‌ها، بیرون زندان است.
وی افزود: مبلغ دستمزد این افراد بر اساس دستمزد روزانه ابلاغی با تعداد روز در ماه محاسبه و به حسابداری زندان داده می‌شود که ۴۵ درصد برای زندانی و ۵۰ درصد سپرده می‌شود و پنج درصد بیمه حوادث است.
رئیس اداره زندان شاهرود با اشاره به تفاهم‌نامه با آموزش فنی و حرفه‌ای برای مهارت‌آموزی زندانیان گفت: کلاس آموزشی در زندان بر اساس استعداد هر زندانی با تجهیزاتی که زندان فراهم یا فنی و حرفه‌ای می‌آورد، انجام و آزمون گرفته و مدرک با عنوان مرکز سیار آموزش فنی و حرفه‌ای صادر می‌شود.
کهربایی بیان کرد: در این مدارک، نامی از زندان برده نمی‌شود و زندانیان بعد از آزادی می‌توانند به اداره کار مراجعه کنند و از تسهیلات اشتغال استفاده کنند؛ همچنین در مرکز مراقبت بعد از خروج زندانی ایجادشده توسط سازمان زندان‌ها با ارائه مدرک و طرح، تسهیلات بانکی داده شود تا زندانیان ایجاد اشتغال کنند.
وی با بیان اینکه در استان سمنان کانون اصلاح و تربیت نداریم، افزود: این مراکز استانی و ساختمانی در سمنان در حال ساخت بوده و تحویل اداره کل زندان‌ها شده و ۱۰۰ نفره است.
رئیس اداره زندان شاهرود افزود: در حال حاضر اگر رأیی صادر شود، محکومان به استان‌های مجاور منتقل می‌شوند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار