خبرهای داغ:

خدشه به امنیت کاربران در فضای مجازی خط قرمز پلیس فتا

رئیس پلیس فتا استان سمنان تاکید کرد: خدشه به امنیت کاربران در فضای مجازی خط قرمز پلیس فتا است.
کد خبر: ۹۲۵۲۸۰۱
|
۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سمنان، سرهنگ حسین صادقی رئیس پلیس فتا استان سمنان در تشریح این پرونده قضایی به خبرنگار ما گفت: فردی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا مراجعه و اظهارداشت شخص ناشناسی با دسترسی به حساب کاربری تلگرامی وی اقدام به ارسال پیام به بستگان و آشنایان نموده است، در این راستا با توجه به اهمیت موضوع پرونده مقدماتی با هماهنگی و تعاملات لازم با مقام محترم قضایی تشکیل و رسیدگی آن در دستور کار این پلیس قرار گرفت.
وی در ادامه گفت: با توجه به ثبت اظهارات و ارائه مستندات توسط شاکی و بررسی‌های مقدماتی و اقدامات تخصصی و پلیسی صورت گرفته توسط کارشناسان این پلیس شیوه دسترسی به حساب کاربری تلگرام شاکی مشخص گردید و کارشناسان پلیس فتا به سرنخ‌های مهمی در این زمینه دست یافتند.
این مقام ارشد سایبری افزود: با توجه به حساسیت پرونده، کارشناسان این پلیس با بررسی دقیق و سریع پرونده و انجام اقدامات فنی و خاص پلیسی مستندات لازم را جمع‌آوری نموده و در نهایت این متهم سایبری شناسایی و در راستای اجرای دستور مقام محترم قضایی به این پلیس احضار گردید.
صادقی با اشاره به اینکه کارشناسان در ادامه، مستندات و ادله‌های دیجیتال را در برابر وی قرار دادند؛ بیان داشت: متهم که در تحقیقات مقدماتی منکر هر گونه جرم انتسابی شده بود و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت، در مواجه شدن با مدارک، مستندات و ادله دیجیتال جمع‌آوری گردیده لب به سخن گشود و به بزه ارتکابی اعتراف و اظهار کرد با روش‌های خاصی اقدام به دریافت کد ۵ رقمی تلگرامی شاکی نموده و با ورود به حساب کاربری وی اقدام به ارسال پیام می‌نموده است.
این مقام ارشد سایبری گفت: غفلت، سهل انگاری و عدم رعایت نکات امنیتی توسط کاربران در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی می‌تواند زمینه‌ساز دسترسی غیرمجاز به حساب‌های کاربری شهروندان گردد که فرصت سوءاستفاده را برای افراد سودجو و مجرمان سایبری فراهم می‌کند که در همین راستا متاسفانه پرونده‌هایی در پلیس فتا موجود است.
صادقی فعال‌سازی احراز هویت دو مرحله‌ای را عاملی برای مقابله با نفوذ مجرمان سایبری به حساب کاربری شهروندان دانسته و به کاربران فضای مجازی توصیه نمود: این یک نوع لایه امنیتی است که در هنگام ورود به حساب کاربری وارد عمل می‌شود. سپس از کاربران خواسته می‌شود که کدی که بر روی شماره تلفن شخصی آن‌ها ارائه شده است را وارد نمایند. از این‌رو، کار برای نفوذ به حساب تلگرامی کاربران توسط هکر‌ها بسیار مشکل می‌شود؛ لذا شهروندان باید توجه داشته باشند که برای فعال کردن این ویژگی در هر یک از رسانه‌های اجتماعی، روش‌های بسیار مختلفی وجود دارد، بنابراین باید وارد تنظیمات شبکه اجتماعی خود شده و کد احراز هویت دو مرحله‌ای را فعال نمایند.
این مقام مسئول در پایان شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه را ابزاری مفید و در حین حال خطرناک معرفی کرد و گفت: حضور ناآگاهانه و بدون رعایت اصول ایمنی کاربران در این فضا، آسیب‌های فراوانی را به دنبال خواهد داشت وکارشناسان سایبری این پلیس همواره با اشراف و تسلط کامل بر فضای مجازی با مزاحمان و متخلفان اینترنتی برخوردی قاطع خواهند داشت.
وی به ناقضان حریم خصوصی هشدار داد و گفت: پلیس فتا با ناقضان حریم خصوصی کاربران در فضای مجازی به شدت برخورد نموده و خدشه به امنیت کاربران در فضای مجازی خط قرمز پلیس فتا می‌باشد.
صادقی بیان کرد: هموطنان می‌توانند آخرین آموزش‌های لازم و هشدار‌های سایبری را از طریق پل ارتباطی ما سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir; دریافت کنند، ضمن آن که در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به بخش مرکز فوریت‌های سایبری بخش گزارش مردمی اعلام نمایند. /ع
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار