خبرهای داغ:
در نشست مدیر آموزش و پرورش شاهرود با مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان تاکید شد:

از توجه به بستر فضای مجازی و علوم انسانی تا آموزش تفکر به دانش آموزان

در نشست معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شاهرود با مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان سمنان بر توجه به بستر فضای مجازی و علوم انسانی برای شکوفایی دانش آموزان و آموزش تفکر به دانش آموزان تاکید شد.
کد خبر: ۹۲۵۱۶۸۸
|
۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سیدمحمد موسوی در دیدار با مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان سمنان مرکز شاهرود، بر تعامل و افزایش فعالیت‌های مشترک بین سازمان تبلیغات و آموزش و پرورش تأکید کرد و با اشاره به تعطیلات کرونایی مدارس اظهار کرد: آسیب تعطیلی مدارس بیشتر از کرونا است، مدارس در مهرماه در بهترین شرایط ممکن فعالیت خود را ازسر خواهند گرفت.
وی با تاکید بر اینکه استفاده از ظرفیت‌های مدرسین و اساتید و روحانیون مورد توجه جدی ماست، با برشمردن تشکل‌های اصلی فعال در آموزش و پرورش (بسیج دانش آموزی، انجمن‌های اسلامی، انجمن اولیاء ومربیان و سازمان دانش آموزی و شورای دبیران) تأکید کرد: ما با گلچین کردن و گزینش دانش آموزان مستعد برای فعالیت‌های این تشکل‌ها مخالفیم.
حجت‌الاسلام علی شکری مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان سمنان نیز در این نشست با اشاره به اینکه ما-سازمان تبلیغات- یک واحد تخصصی هستیم، اما مدرسه قرآنی را به ما ندادند گفت: این طرح خوب، اما بد اجراشد، در تکنولوژی آموزشی هم و در هوشمند سازی مدارس هم آنگونه که باید این طرح کاربرد واقعی خود را نیافت، چرا که کار‌ها کارشناسی نیست!
وی اکتفا نمودن به ارائه آمار را سمی عنوان کرد که دامنگیر کار‌ها می‌شود، ادامه داد‌:از تلاش‌های تخصصی ما استقبال نمی‌شود! ما حاضر بودیم بیش از ۸۰۰ مدرس توانمند و آموزش دیده قرآن را در اختیار مدارس قرار دهیم.
شکری با تاکید بر اینکه هم اکنون در حوزه نماز هم این مشکل را داریم اظهار کرد: جهت گیری‌های فکری را نباید وارد فعالیت‌ها کرد! ما وقتی که کار فرهنگی درست انجام نمی‌دهیم باید هزینه‌های بیشتری برای تبعات آن را بپزدازیم! به نظر من اگر تشکل‌ها و تکثّر‌ها همدیگر را تخریب نکنند خوب است! و رقابت سالم نیاز ما برای جذب افراد است.
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان سمنان با تاکید بر اهمیت فضای مجازی گفت: عقب ماندن از تکنولوژی و یا حذف و مقابله با آن را عملی قرون وسطایی و شکست خورده است.
وی به فعالیت‌های کانون سید الشهدا که بیش از ۴۰۰ دانش آموز را در عضویت خود دارد اشاره کرد و افزود: همین دانش آموز‌ها برای ایام تعطیلات کرونا بیش از ۴۰ بازی رایانه‌ای طراحی کرده اند!
شکری از اجرای چهار پویش فضای مجازی مانند، خانه‌های هم نوایی، خبر داد و به سرعت انتقال پیام در فضای مجازی در تخریب یا اثرگذاری مثبتش که بسیار قوی است اشاره کرد و گفت: فضای مجازی بستر اصلی تولید فیلم و موسیقی است که این ویژگی قابل توجه است.
وی با بیان اینکه ظرفیت‌های پنهان آموزش و پرورش حداقل برای خود فرهنگیان پنهان نماند و استفاده شود، اعلام آمادگی کرد، ظرفیت تربیتی این مرکز در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد.
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان سمنان تصریح کرد: نقطه قوت تمدن غرب در ترویج و تعمق در علوم انسانی و علوم طبیعی و تفکر است و ما نباید دلخوش به کار پرورشی و تربیتی باشیم که تنها به باید و نباید (امر ونهی) اکتفا کرده است، چرا که این‌ها هیچ ارزشی ندارد اگر فرد خود متفکر نباشد و به دانش آموزان تفکر را بیاموزید آنان خود راه خویش را پیدا می‌کنند.
در این دیدار که مسئول کانون بسیج فرهنگیان شاهرود نیز با ارائه گزارشی از فعالیت های این کانون در عرصه های مختلف و در دوران مقابله با کرونا از همکاری سازمان تبلیغات اسلامی با این کانون تقدیر کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار