خبرهای داغ:

تبلیغ به‌مثابه دخیل ساختن مردم در تمام حوزه‌های تبلیغی

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه تبلیغ به‌مثابه دخیل ساختن مردم در تمام حوزه‌های تبلیغی است، گفت: هدف این طرح ترویج و توسعه فرهنگ دینی با استفاده از ظرفیت‌های مردمی شامل شبکه تبلیغی مردم محور، هیئت‌های مذهبی، تشکل‌های دینی و … است.
کد خبر: ۹۲۵۰۴۷۳
|
۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام علی شکری در همایش سراسری گام دوم تبلیغ استان سمنان هم‌زمان با سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی به میزبانی سالن همایش‌های کانون جوانان بسیج شاهرود، ضمن اشاره به بازتعریف سیاست‌های جدید تبلیغات اسلامی، بیان کرد: با تغییر در مدیریت این سازمان، رویکرد‌های جدیدی نیز به شبکه تبلیغی وارد شد که یکی از مهم‌ترین محور‌های آن مردمی کردن تبلیغ است.
وی بابیان اینکه مردمی کردن تبلیغ به‌مثابه دخیل ساختن مردم در تمام حوزه‌های تبلیغی است، بیان کرد: هدف این طرح ترویج و توسعه فرهنگ دینی با استفاده از ظرفیت‌های مردمی شامل شبکه تبلیغی مردم محور، هیئت‌های مذهبی، تشکل‌های دینی و … است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان بابیان اینکه مدیریت جدید سازمان تبلیغات اسلامی جنبه اجتماعی به مقوله تبلیغ بخشیده است، بیان داشت: نمود بارز این موضوع در مسائلی، چون زلزله کرمانشاه، کرونا، سیل جنوب غرب کشور، سیل استان‌های گلستان و سیستان و … به‌وضوح دیده می‌شد که مردم در کنار مسئولان و روحانیان و دیگر اقشار تحولی را در شیوه‌های جدید خدمت‌رسانی و اقدام جهادی به منصه بروز گذاشتند.
شکری بابیان اینکه تغییرات ایجادشده در سازمان تبلیغات اسلامی حاکی از تحول درزمینه توسعه فرهنگ دینی است، گفت: شیوه‌ها و رویکرد‌های جدیدی نسبت به مقوله تبلیغ اخذشده که در آن بیش‌ازپیش از ظرفیت‌های مردمی بهره‌گیری خواهد شد.
وی افزود: اگر می‌خواهیم در جامعه تحولی رخ دهد نیازمند این هستیم که چند گام را به‌صورت محکم و اساسی برداریم که یکی از این گام‌ها، تغییر نگاه به معنای اتخاذ شیوه‌های جدید تبلیغات است، لذاامروز باید بپذیریم که شرایط جامعه با گذشته تغییر کرده و تا نگاهمان به این شرایط عوض نشود نمی‌توانیم به نتایج خوبی دست‌یابیم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با ذکر مثالی دراین‌باره بیان کرد: وقتی حادثه‌ای رخ می‌دهد می‌بایست آن را از چند زاویه بررسی کرد نخست پیش از وقوع آن یعنی بتوانیم اقداماتی کنیم که درزمینهٔ پیشگیری موفق باشیم، دوم حین وقوع رخداد مثلاً کرونا که باید بررسی کنیم چه راهکار‌هایی را باید برای مقابله بیابیم و سوم پسا دوران آن حادثه که به ما می‌گوید برای جبران مسائل و عدم تکرار آن‌ها باید چه کرد لذا شیوه جدید تبلیغ با تغییر نگاه به این موضوع نیز تأکید دارد.
شکری بابیان اینکه اقدام با رویکرد جدید نیازمند استفاده از انسان‌های مجرب و کارآزموده است، بیان کرد: امروز به کسانی نیاز داریم که در کف جامعه حضور دارند و اگر بخواهیم تغییر رویکرد به مسئله تبلیغ و ترویج فرهنگی دینی داشته باشیم می‌بایست همه باهم تلاش کنیم و تشکل‌ها، سازمان‌ها، مؤسسات و … در این جریان سازی اجتماعی نقش‌آفرینی کنند.
وی افزود: اگر می‌خواهیم در جریان گام دوم انقلاب حکومت دین و تمدن اسلامی را بسازیم باید راهبردی جدید را تعریف کنیم که در آن ارتباط بین امام و امت با آنچه در جریان غیبت کبری امام زمان (عج) رخ‌داده، ولی فقیه و امت را بیشتر بشناسانیم.
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان سمنان تصریح کرد: امروز باید این امر را در سلسله‌مراتب ببینیم یعنی از روحانی ساده مسجد تا امامان جمعه و جماعات تا نمایندگان، ولی فقیه در استان‌ها تا بالاترین میزان که، ولی فقیه قرار دارد لیکن روحانیان به‌مثابه امامت امت هستند همان‌طور که قبل از انقلاب ۵۷ نیز هر روحانی امام منطقه زندگی خودش بود لذا روحانیان نیز باید این حس را در درون خودشان تقویت کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار