خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
سرهنگ رجبی گفت: در عملیات‌های اطفاء حریق، بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر بسیجی و ۶۰۰ نفر پاسدار و مجموعا بالغ بر ۳ هزار و یکصد نفر نیروی انسانی به کار گیری شده اند.
کد خبر: ۹۲۴۸۵۵۰
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲

سرهنگ دوم پاسدار محمدرضا رجبی معاون عملیات سپاه فجر فارس در گفتگو با خبرگزاری بسیج در شیراز اظهار داشت: در راستای ماموریت سپاه و بسیج در بحث حوادث غیرمترقبه و ابلاغیات ستاد کل، سازمان بسیج با سازماندهی و آموزش گردان های بیت الامقدس و سایر گردان های رزم بسیج، از ابتدای سال تا کنون 106فقره عملیات اطفاء حریق را در سطح استان انجام داده که شامل شهرستان های شیراز، بیضا، جهرم، خنج، سروستان، زرین دشت، رستم، فراشبند، فیروزآباد، قادر آباد، قیروکارزین، کازرون، کوار لارستان، گراش، لامرد، مرودشت، مهر، نیریز، عوض، و اقلید بوده است.

به گفته وی، این عملیات ها در سطح مراتع و محیط زیست بوده که به محض اعلام از سوی مدیریت بحران استان و فرمانداران و ادارات منابع طبیعی و محیط زیست، ورود کرده و یک هزار و 50 هکتار را بسیجیان در گردان های بیت المقدس اطفاء حریق انجام داده اند.

معاون عملیات سپاه فجر فارس افزود: در این عملیات ها، بیش از 2هزار و 500 نفر بسیجی و 600نفر پاسدار و مجموعا بالغ بر 3هزار و یکصد نفر نیروی انسانی به کار گیری شده و در هر کجای استان که نیاز بوده، بسیج مثل سایر عرصه های دیگر در کمک رسانی به مردم، امداد و نجات و امنیتی، حضور فعال داشته و خیلی پرکار ظاهر شده است.

رجبی با بیان اینکه اگرچه همه این ماموریت ها در ارتفاعات و مناطق صعب العبور بوده است که نیروها چندین ساعت پیاده روی و کوهپیمایی برای رسیدن به منطقه حریق داشته اند، تصریح کرد: تا کنون موردی از مصدومیت یا مجروحیت خاص برای نیروها گزارش نشده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار