خبرهای داغ:
کارشناس مسایل دینی و مذهبی:

سرنوشت انسان با قلم تقدیر الهی در شب قدر رقم می خورد

حجت الاسلام علی دهقانی گفت: سرنوشت انسان با قلم تقدیر الهی در شب قدر رقم می خورد.
کد خبر: ۹۲۴۱۵۹۱
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛  کارشناس مسایل دینی و مذهبی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اهمیت شب های قدر در ماه مبارک رمضان گفت: نماز و دعا وسیله ی معراج مؤمن است. شب قدر هم فرصتی برای معراج مؤمن می باشد، پس باید تلاش کنیم از این فرصت ها برای عروج استفاده کنیم و از مادیات که بسیاری از انسانها در سراسر دنیا اسیر و دچار آن هستند هر چه می توانیم خود را دور کنیم.

حجت الاسلام علی دهقانی افزود: در سوره قدر می خوانیم که قرآن در شب قدر نازل شده است. یا در آیه دیگر می فرماید: ما قرآن را در شب مبارکی نازل کردیم. پس ماه رمضان ماهی است که قرآن نازل شده است.

وی تصریح کرد: این که چرا شب قدر بین یکی از سه شب؛ شب نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم تعیین نشده است؛ در روایتی از امام صادق (علیه السلام)که می فرمایند: چون انسان بیشتر به درگاه الهی مناجات نماید و ارتباطش بیشتر باشد.

کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به حدیثی ازپیامبر اکرم (صلی علی علیه و آله و سلم) افزود: ماه رمضان سرور ماه ها است و شب قدر سرور شب ها؛ اهمیت اعمال صالح در این شب ها بسیار زیاد است، که اگر کسی این شب ها را درک کند و به عبادت مشغول باشد مثل کسی می ماند که خدای متعال عمر طولانی به او داده و همه عمر مشغول عبادت خدا بوده است.

دهقانی ادامه داد: حضرت موسی بن عمران علیه السلام از خدای متعال درخواستهایی داشت، خداوند متعال فرمودند: این خواسته ها به کسی داده می شود که در شب قدر کارهای خیری انجام دهد. حضرت موسی (علیه السلام)  عرض کرد: خدایا نزدیکی به تورا می خواهم. خدای متعال فرمودند: نزدیکی من، برای کسی است که شب قدر بیدار می ماند.

وی اضافه کرد: حضرت موسی علیه السلام به محضر خداوند عرض کرد: خدایا رحمت تو را می خواهم. خداوند متعال فرمودند: رحمت من، برای کسی است که در شب قدر به بینوایان ترحم کند. باز حضرت موسی (علیه السلام)  از خداوند عبور از صراط را خواست، که خداوند فرمودند: عبور از صراط برای کسی است که در شب قدر صدقه ای بدهد.

این کارشناس دینی با اشاره به ادامه گفتگوی حضرت موسی (علیه السلام) با خداوند متعال، درختان و میوه های بهشتی را در قبال تسبیح در شب قدر و طلب آمرزش و استغفار از درگاه الهی در این شب عزیز دانست.

دهقانی، خشنودی خداوند را نیز در گرو دورکعت نماز شب قدر برای رضایت خدا دانست و تصریح کرد: شب قدر شبی است که سرنوشت انسان در یک سال پیش رو رقم می خورد؛ لذا ما با توجه به این شب ها و دعاها و انابه و استغفار و طلب تقدیر خوب می توانیم جزء کسانی باشیم که خداوند متعال مقدرات ما را به نحو شایسته رقم بزند.

 وی گفت: سرنوشت انسان با قلم تقدیر الهی در شب قدر رقم می خورد و باید تلاش کنیم در این شب های عزیز از فرصت بدست آمده کمال استفاده را ببریم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار