خبرهای داغ:
حجت الاسلام موسوی گفت: کار جهادی با اقدام تشکیلاتی، منضبط و سازمان دهی شده مغایرت ندارد؛ بلکه لازمه‌ی آن است.
کد خبر: ۹۲۴۰۶۸۳
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵

حجت الاسلام سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری فارس، در پاسخ به اینکه رئیس قوه قضاییه روز گذشته گفتند: «هر چه جایگاه حقوقی و قانونی ۱۲ هزار گروه جهادی مستحکم تر باشد زمینه سوء استفاده برخی افراد به عنوان گروه و تشکر از بین می رود» در این ارتباط چه اقداماتی در استان‌ها می‌توان انجام داد و جایگاه دستگاه قضایی در این خصوص چیست، يكي از ويژگي هاي ايت الله رئيسي " جامعيت" ايشان دانست و گفت: ايشان خود نيز از نيروهاي جهادي هستند و جهادي عمل مي كنند و همواره بر ضرورت "حركت جهادي" تاكيد داشته و "رويكرد جهادي" به امور را راه حل برون رفت از مشكلات مي دانند.

وی افزود: در عين حال ايشان چون فردي مدير، برنامه ريز و داراي نگاهي جامع هستند، معتقدند نه تنها كار جهادي با اقدام تشكيلاتي، منضبط و سازمان دهي شده مغايرت ندارد؛ بلكه لازمه ي آن است.

حجت الاسلام موسوی معتقد است که " انقلابي گري" و " عقلانيت" مكمل يكديگرند. از اين رو فعاليت هاي جهادي، نه تنها بايد نظارت دروني يعني با قوه‌ي تقوي نظارت شود، بلكه بايد داراي ساز و كار معقول و نظارت بيروني باشد. به عبارتی، حركت انقلابي، نظارت پذير است و نه نظارت گريز.

رئیس کل دادگستری فارس البته اینگونه نظارت را وظيفه‌ي خطير مسولين دانست كه در كنار تقويت اقدامات جهادي، ساز و كارهاي لازم را هم براي سامان بخشي و نظم دهي به امور فراهم كنند تا راه بر استفاده كنندگان و دشمناني كه قصد دارند با پوشش كار جهادي، اقدامات سويي انجام دهند، بسته شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار