خبرهای داغ:

اختصاص ۱۵ میلیارد ریال برای عملیات بیابان‌زدایی در شاهرود

رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود از اختصاص ۱۵ میلیارد ریال برای عملیات بیابان‌زدایی در این شهرستان طی سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۹۲۳۶۶۰۱
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، محمدرضا کشاورزیان با بیان اینکه طی سال گذشته بیش از ۱۵ میلیارد ریال اعتبار برای عملیات بیابان‌زدایی در شاهرود اختصاص یافت، گفت: با توجه به اینکه بالغ بر ۵۰ درصد مساحت شهرستان متشکل از نواحی بیابانی است لذا اهمیت این طرح‌ها بیش از پیش خود را نشان می‌دهد.
وی با بیان اینکه طرح‌های نهال‌کاری باهدف احیای پوشش گیاهی و جلوگیری از فرسایش در عرصه‌های بیابانی اجرا می‌شود، افزود: می‌کوشیم تا در این طرح‌ها استفاده از گونه‌های متناسب با اقلیم مانند درختچه تاغ بهره گرفته شود.
کشاورزیان با بیان اینکه اعتبارات بیابان زدایی در بخش‌های مختلف شامل نهال‌کاری (۷۵۰ هکتار)، مدیریت هرز آب (۱۰۰ هکتار)، احداث بادشکن زنده (هفت کیلومتر)، ترسیب کربن و سایر فعالیت‌های بیابان‌زدایی هزینه می‌شود، افزود: طبق پیش‌بینی‌ها اجرای این پروژه‌ها اواسط تابستان سال جاری به پایان خواهد رسید.
رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود بابیان اینکه طرح‌های مدیریت هرزآب نیز شامل احداث بند‌های کوچک در مسیر آبراهه‌ها به‌منظور تأمین رطوبت موردنیاز بذر‌های کاشته شده است، تصریح کرد: پروژه بادشکن زنده نیز در مناطق بادخیز و با استفاده از گونه‌هایی با سریع رشد احداث می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار