گزارش بسیج از سُفره‌های مهربانی در تربت حیدریه:

اختصاص هزینه جشن‌های نیمه شعبان به معیشت محرومان در تربت حیدریه

همزمان با نیمه شعبان جمعی از خیرین و خدمتگذاران هیئت‌های مذهبی، طلاب و و بسیجیان و قرارگاه‌های مردمی تربت حیدریه که امسال امکان برگزاری مراسم جشن میلاد حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله را نداشتند به معیشت محرومان و نیازمتدان اختصاص دادند.
کد خبر: ۹۲۳۱۵۹۶
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۵
 به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، خدمتگزاران هیئات مذهبی، طلاب و بسیجیان، خیرین و قرارگاه‌های مردمی این شهرستان از ابتدای شرایط خاص کرونا در عرصه خدمت به همشهریان حاضر شده اند و با محلول پاشی معابر در کنار عوامل اجرائی خدمت رسانی کرده اند.
 
اختصاص هزینه مراسم میلاد ائمه اطهار علیه السلام در ابتدای ماه شعبان به کسانیکه این روز‌ها با مشکل معیشت روبرو هستند اقدام ارزشمند دیگری در این برهه از زمان بود.
 
حجت الاسلام محمد علی فاطمیان رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تربت حیدریه در این خصوص اظهار کرد: پویش خدمتگزاران هیئات مذهبی فعالیت خود در خدمت به مردم بویژه نیازمندان را تا پایان ماه مبارک رمضان و هر زمانی که لازم باشد ادامه خواهند داد.
 
وی با بیان اینکه هیئت‌های مدهبی با کمک خیرین هزینه مراسم جشن‌های شعبانیه را به محرومان و نیازمندان اختصاص دادند، افزود: علی رغم شرایط موجود، جشن‌های خیابانی نیمه شعبان همراه با نور افشانی اسمان شهر توسط ۸ کارناوال شادی هیئت‌های مذهبی بمدت دو شبانه روز در این شهر در حال برگزاری است. در این بین خدمتگزاران هیئت سجادیه تربت حیدریه با یاری خیرین این شهر ۱۶۰ بسته معیشتی را شامل ۲۵ قلم مواد غذائی و لوازم بهداشتی مورد نیاز خانواده‌ها را به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال همزمان با میلاد با سعادت امام سجاد علیه السلام در بین نیازمندان توزیع کردند.
 
همچنین قرارگاه مردمی شهید حاج قاسم سلیمانی در شب نیمه شعبان بیش از ۵۰۰ بسته اقلام معیشتی و بهداشتی را توسط خیرین تهیه و بین نیازمتدان توزیع کرد. در ادامه این فعالیت‌های جهادی، مرکز نیکوکاری هیات عاشقان ثارالله به همت خیرین تربت حیدریه تعداد ۱۵۰ بسته غذایی همراه پک بهداشتی به ارزش ۱۵ میلیون تومان را در شب میلادحضرت بقیه الله عجل الله بین نیازمندان توزیع کرد.
 
حوزه مقاومت بسیج قدس رباط سننگ نیز یکهزار بسته مواد ضد عفونی کننده دست و سطوح در دومین بین روستاهای؛ آقداش، یک لنگی، اسدآباد، علاقه، احمدآباد شیخ، عسگرد، و شهر رباط سنگ توزیع شد. پخت ۴ هزار قزص نان و توزیع رایگان در نسر رمضان غلامزاده، متصدی یک نانوایی در نسر بخش رخ گفت: به نیت دفع بلا و رفع پیشگیری از شیوع ویروس کرونا از کشور و به مناسبت نیمه شعبان و ایام چراغ برات ۴ هزار قرص نان به همت خیران پخت و توزیع شد.
 
وی تصریح کرد: این کار خداپسندانه و ارزشمند به مدت چهار روز صورت گرفت و برای پیشگیری ویروس کرونا و حضور نیافتن مردم در آرامستان‌های روستا هزینه مراسم امسال به این امرالهی اختصاص یافت.
 
غلامزاده ضمن تقدیر از خیران نسر از اهالی خدا دوست این روستا خواست تا در سال‌های آینده نیز در این امرانسان دوستانه شرکت کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار