خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی وی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج فلاورجان

شخید مفید از مفاخر جهان اسلام است

مسئول نمایندگی وی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج فلاورجان گفت: علمای اسلام برای نگهداری و وصیانت از دین خدا زحمات زیادی کشیدند تا این دین امروز به راحتی در اختیار ما قرار گیرد .یکی از این بزرگان شیخ مفید است که کافی است به یکی از خدمات ایشان که تربیت و تعلیم دو تن از علمای بزرگ شییعه است  اشاره  کنیم که  یکی  از آنها سید مرتضی وسید رضی است .
کد خبر: ۹۱۹۷۸۰۱
|
۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از فلاورجان ، حجت الاسلام و المسلمین علی رئیسیان نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج فلاورجان در سخنرانی بین الصلاتین این هفته درباره زندگانی شیخ مفید مطالبی بیان کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: علمای اسلام برای نگهداری و وصیانت از دین خدا زحمات زیادی کشیدند تا این دین امروز به راحتی در اختیار ما قرار گیرد .یکی از این بزرگان شیخ مفید است که کافی است به یکی از خدمات ایشان که تربیت و تعلیم دو تن از علمای بزرگ شییعه است  اشاره  کنیم که  یکی  از آنها سید مرتضی وسید رضی است .

وی در ادامه افزود: در بین علمای  بزرگ ما كه در زمان های مختلف زندگی می کردند ، مفاخر و نوابغ زیادی بوده اند كه امروز هر كدام مایه  اعتبار  و سند افتخار جهان تشیع هستند. ولی از میان آنها شیخ مفید جایگاه خاصی دارد كه از هر جهت او را از دیگران ممتاز می کند. برای این كه بهتر بتوانیم پی به اهمیت شخصیت والای علمی او ببریم، نخست اوضاع عمومی شیعیان پیش از او اشاره می کنیم.

 رئیسیان در ادامه گفت: از زمان درگذشت پیغمبراكرم(ص) تاحدود سال 300 هجری، شیعیان وضع ناگوار و موقعیت تأثرآوری داشتند،  زیرا شیعه  از روز نخست در اقلیت بوده است.

وی درادامه افزود: از اواسط قرن چهارم هجری شیعیان به میزان قابل ملاحظه ای در كشورهای غرب آسیا از آن محدودیتها و آزادی كشی ها بر كنار ماند ند. زیرا از یك طرف خلفای فاطمی كه شیعه اسماعیلی بودند در مصر دولت نیرومندی تشكیل داده و از ابهت و جلال دربار بغداد كاستند.

مسئول نمایندگی  ولی فقیه در ناحیه  مقاومت بسیج فلاورجان در ادامه گفت : در عصر شیخ مفید كه خود عرب بود شیعیان از آزادی و احترام  بیشتری برخوردار شدند. وجود فقیه عالی مقامی چون شیخ مفید در میان آنان اعتبار  آنها  را بالا برد و بیش از پیش نزد  دوست و دشمن بر احترام  آنان  افزود. شیخ مفید شیعیان  را  از پراكندگی نجات داد و اوضاع اسف بار آنها را سامان بخشید تا آنجا كه به اوج عزت رسیدند.

 

ارسال نظرات