خبرهای داغ:

نگرانی مسئولین از فعالیت غیر مجاز افراد فاقد صلاحیت در امور درمان

معاون درمان دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به گسترش روز افزون مداخله افراد فاقد صلاحیت در امور درمان از جمله عطاری‌ها، منازل مسکونی، سالن‌های زیبایی موجب افزایش نگرانی دست اندکاران حوزه سلامت شده است.
کد خبر: ۹۱۹۴۷۹۸
|
۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳
نگرانی مسئولین از فعالیت غیر مجاز افراد فاقد صلاحیت در امور درمانبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، دکترحسین شیبانی با اشاره به گسترش روز افزون مداخله افراد فاقد صلاحیت در امور درمان از جمله عطاری‌ها، منازل مسکونی، سالن‌های زیبایی موجب افزایش نگرانی دست اندکاران حوزه سلامت شده است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود اظهار کرد: سلامتی در کنار امنیت ۲ مقوله با ارزش برای هر جامعه‌ای به شمار می‌رود بنابراین تلاش‌های زیادی برای گسترش سلامت در جامعه با توسعه زیر ساخت‌ها و افزایش مراکز درمانی صورت گرفته است، اما مدتی است که افراد فاقد دانش علمی و تجربی و بدون طی مدارج دانشگاهی در حوزه پزشکی اقدام به معاینه، تجویز دارو و درمان بیماران می‌کنند.
شیبانی با تأکید به این موضوع که افراد سوء استفاده گر هر روز با شگرد‌های جدید درصدد گسترش اقدامات خود هستند، از شهروندان محترم خواست در راستای حفظ سلامتی خود برای دریافت خدمات درمانی صرفا به مراکز مجاز و دارای پروانه رسمی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مراجعه نمایند و از دریافت هر سطحی از خدمات از طریق اماکن غیر مجاز نظیر منازل مسکونی، سالن‌های زیبایی، عطاری ها، محل‌هایی که فاقد پروانه رسمی ازدانشگاه علوم پزشکی و سازمان نظام پزشکی باشند جدا خود داری نمایند.
وی افزود:هرگونه مبادرت به راه اندازی و فعالیت در امور درمان توسط افراد فاقد صلاحیت مشمول دخالت غیر مجاز در امور درمان محسوب می‌گردد و قابل پیگیری و مجازات است.
شیبانی بیان داشت:در صورت شناسایی مراکز غیر مجاز ارائه دهنده خدمات درمانی ضمن مراجعه به اداره نظارت بر درمان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود می‌توانند با شماره ۳۲۳۹۲۸۲۲-۰۲۳ تماس حاصل نمایند
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار