استاندار خراسان رضوی تاکید کرد:

نظارت بر فعالیت موکب‌های دهه پایانی صفر/پیش بینی حضور ۵۰۰ هزار زائر پیاده در مشهد

استاندار خراسان رضوی گفت: بر فعالیت موکب‌هایی که در دهه پایانی صفر در مشهد مستقر می‌شوند؛ باید نظارت صورت بگیرد و با دقت مجوز‌ها داده شود.
کد خبر: ۹۱۸۴۲۸۵
|
۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، علیرضا رزم‌حسینی در جلسه مشترک ستاد اربعین و مراسم دهه پایانی صفر استان که در محل دفتر استاندار برگزار شد، اظهار کرد: جریان اربعین حسینی به برکت انقلاب اسلامی، جریان مقاومت و مدافعین حرم تداوم پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه ایران علی‌رغم تحریم‌های اقتصادی امروز در عرصه‌های گوناگون و سیاست منطقه‌ای پیشگام و تاثیرگذار است، افزود: به عنوان کارگزاران موظف هستیم تا زمینه حضور زائران را در مراسم عظیم اربعین حسینی و دهه پایانی صفر فراهم کنیم.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه امسال راهپیمایی اربعین حسینی با نظم بهتری نسبت به سال‌های قبل در حال برگزاری است، تصریح کرد: سال به سال این مراسم به شکل سامان یافته تری در حال برگزاری بوده و محدودیت‌ها هم کمتر شده است.

رزم‌حسینی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های امنیتی، شورای تامین استان، نیروی انتظامی و بسیج، به خوبی امنیت زائران مراسم اربعین حسینی و دهه پایانی صفر را تامین کرده اند که جای قدردانی دارد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگی و مذهبی باید هدف قیام امام حسین (ع) را نشر دهیم، تاکید کرد: بر فعالیت موکب‌هایی که در دهه پایانی صفر در مشهد مستقر می‌شوند؛ باید نظارت صورت بگیرد و با دقت مجوز داده شود تا خدایی ناکرده سوء استفاده‌هایی در این مسیر صورت نگیرد.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: نظم، ترتیب و بهداشت موکب‌ها خیلی مهم است، همچنین در حوزه حمل و نقل و برگشت زائران باید مراقبت شود تا تصادف و حادثه‌ای صورت نگیرد.

رزم‌حسینی با اشاره به حضور پرشمار زائران پیاده امام رضا (ع) در دهه پایانی صفر، افزود: حضور ۵۰۰ هزار زائر پیاده در دهه آخر صفر در مشهد پیش بینی شده است که نیاز است مسیر راهپیمایی این عزیزان از همین ایام به شکل جداگانه مشخص شود و به مانند مراسم اربعین حسینی در کشور عراق تابلو‌هایی نصب شده تا امنیت زائران فراهم شود.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در ادامه این جلسه اظهار کرد: لازم است در بحث حمل و نقل اقدامات جدی از ناحیه مسئولان صورت گیرد تا در پایان این مراسم‌ها خاطرات سفر خوبی برای زائران باقی بماند.

مصطفی خاکسار قهرودی با بیان اینکه نیاز است تا در بحث تغذیه و اسکان خدمات مختلفی صورت گیرد، افزود: آستان قدس رضوی ظرفیت‌های خود را در زائرشهر به کار گرفته است.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی هم در ادامه گفت: امسال برای مراسم عظیم اربعین حسینی در کشور عراق ۸۷ موکب از سوی خراسان رضوی در شهر‌های کربلای معلی، نجف، مسیر نجف به کربلا، کاظمین، سامراء، مرزشلمچه، مرزمهران و مرز دوغارون استقرار یافته است.

محمد صادق براتی با اشاره به اینکه تاکنون ۲۶ هزار زائر کشور افغانستان از طریق مرز دوغارون وارد کشور شده اند، افزود: تا روز گذشته حدود ۱۲ هزار و ۱۰۰ وعده غذایی در این مکان برای زائران عزیز کشور افغانستان توزیع شده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها