مدیر آموزش و پرورش خلیل آباد در گفتگو با «بسیج» خبر داد:

تغییر نام ۱۲ واحد آموزشی خلیل آباد به نام سرداران شهید

مدیر آموزش و پرورش خلیل آباد از تغییر نام ۱۲ واحد آموزشی به نام سرداران شهید این شهرستان خبر داد و گفت: این کار با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان و تداوم فرهنگ ایثار و شهادت انجام شد.
کد خبر: ۹۱۸۱۴۵۰
|
۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۸
محمود روشندل،  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، با اعلام این خبر اظهار داشت: نشست‌هایی به منظور تغییر نام برخی مدارس در سطح شهرستان توسط کمیته توسعه مدیریت آموزش و پرورش برگزار شد و این موضوع در شورای آموزش و پرورش مطرح و مصوب شد.

وی با بیان اینکه اولویت نام گذاری مدارس به نام سرداران شهید بود، خاطرنشان کرد: سرداران شهید خلیل آباد نسبت به آمار شهدا بسیار قابل توجه بود و حتی از نسبت شهرستان‌های دیگر بیشتر بود که این امر در اولویت بندی تاثیر داشت.

مدیر آموزش و پرورش خلیل آباد با تأکید بر اینکه ۱۵ مدرسه در سطح شهرستان تغییر نام پیدا می‌کنند که ۱۲ تا از آن‌ها به نام سردران شهید و الباقی به نام خیرین مدرسه ساز بود، تصریح کرد: در جنگ نرم و تهاجم فرهنگی به منظور تداوم فرهنگ ایثار و شهادت، معرفی سبک زندگی شهدا به دانش آموزان لازم و ضروری است.

وی با اشاره به اینکه نام مدارس می‌تواند تاثیر گذاری خود بر دانش آموزان داشته باشد، اذعان کرد: نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش آموزان، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و توسعه این فرهنگ نیز از اهداف نام گذاری مدارس به نام شهدای والامقام بوده است.

روشندل همچنین در پایان عنوان کرد: با توجه به تغییر نام مدرسه به نام شهدا باید رفتار و کردار دانش آموزان هم با تأسی از رفتار شهدا باشد و از آنان الگو بگیرند و واکاوی و پژوهشی از ایمان و نحوه زندگی آنان انجام شود و در اختیار همه دانش آموزان قرار گیرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها