عضو مجلس خبرگان رهبری:

دفاع مقدس باعث ایجاد بصیرت و خودسازی در داخل کشور شد

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: دفاع مقدس باعث ایجاد بصیرت و خودسازی در داخل و ایجاد ضعف و یأس و نا امیدی در جبهه‌ی استکبار شد.
کد خبر: ۹۱۸۰۰۴۳
|
۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ آیت الله حسینی نماینده‌ مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری و نماینده ی، ولی فقیه در کشور عراق با حضور در نمایشگاه صبح مقاومت که به همت ناحیه مقاومت بسیج سپاه سلمان در محل زمین چمن ورزشی پارک ملت واقع در ضلع غربی این بوستان در حال برگزاری است، به ایراد سخن پرداخت.

وی با اشاره به خساراتی که جنگ تحمیلی برای این کشور داشت اشاره داشت: وقتی بررسی می‌کنیم خسارات جانی و زیر بنایی زیادی در جنگ تحمیلی به ما وارد شد، اما در عین حال ضرر نکردیم، زیرا جنگ ما بر سر این بود که اسلام  و ارزش‌های خود را و کشور و عزت و سربلندی و آزادی خود را حفظ کنیم و بحمدالله این اتفاق افتاد و آنچه در واقع رقم خورد این بود که در کشور ما خود باوری بوجود آورد و هم ملت ما را در داخل ساخت و هم در جبهه استکبار جهانی یأس و ناامیدی ایجاد کرد و فهمیدند که ما بیدی نیستیم که با این باد‌ها بلرزیم و بنیاد این این انقلاب با دیگر انقلاب‌های ضد استبدادی متفاومت است که بعد از مدتی دوباره زمام انقلاب به دست افرادی مستبد یا دست نشانده امریکا و شوروی و انگلیس یا در درجه‌ی بعد فرانسه بیفتد؛ لذا هدف ما از دفع دشمن نیز حفظ هویت اسلامی ما بود.

وی افزود: همچنین در دفاع مقدس در قالب جنگ در داخل مردم ما ساخته شدند و بسیاری از مردم ما نسبت به انقلاب ایمان واقعی و قلبی نداشتند، و معتقد بودند که امام راحل انسان بسیار خوبی است برای تحریک مردم و انقلاب، اما او حکومت را و اداره‌ کشور را نمی‌فهمد و دلبستگی آن‌ها نسبت به غرب و امریکا از بین نرفته بود و لذا می‌گفتند در جنگ می‌بایست تسلیم دشمن شد و با امریکا سازش کرد، این گونه افراد نیز در قالب دفاع مقدس و جنگ و در بستر انقلاب ساخته شدند و بسیاری از این ها، چون حربن یزید ریاحی از احرار شدند.

وی با اشاره به آیه ۱۲۲ سوره توبه معروف به آیه نفر که می‌فرماید اگر از همه‌ی فرقه‌ها همه نمی‌توانند به قتال و جنگ بروند، لااقل تعدادی از آن‌ها برای این امر می‌بایست هجرت کنند، و هدف را از این هجرت قتال معرفی نمی‌کند بلکه «لیتفقهوا فی الدین و لینذرو قومهم اذا رجعوا الیهم» می‌داند، به این مطلب پرداخت که این حرکت برای جهاد باعث ایجاد فهم در دین و خودسازی و بصیرت شده و این بصیرتی که به دست آورده اند را می‌بایست به گروه خود منتقل کنند؛ و لذا این آیه از قرآن هدف اصلی ازجهاد و مبارزه را خودسازی معرفی می‌فرماید؛ و مردم ما در دفاع مقدس به خودسازی رسیدند.

آیت الله حسینی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به قدرت ایران در منطقه به وسیله گسترش اندیشه‌های انقلاب در و آموزش عنصر مقاومت به کشور‌های جهان وگروه هایی، چون انصارالله و کشور‌های منطقه اشاره کرد و افزود امروز در گام دوم انقلاب در یک جنگ سراسری هستیم و حالت دشمن مسالمت آمیز نیست و خداوند متعال در زمانی که پیامبر (ص) در جنگ‌های مهمی به پیروزی دست یافت فرمود: «الیوم یئس الذین کفرو من دینکم فلا تخشوهم و اخشون» (مائده،۳) یعنی از انحراف و گناه خداوند و مخالفت با فرمان خداوند باید ترسید؛ لذا امروز جنگ سراسری در میدان مبارزه نظامی نیست بلکه آن ناوگان جنگی امریکا که روزی برای همه وحشت انگیز بود امروز دیگر آن هیمنه را نداشته و بلکه آن‌ها از قدرت عنصر مقاومت در منطقه اعم از یمن و سوریه و فلسطین و ... وحشت دارند، و این کشور‌ها زنده شدند. شعار فلسطین قبل از این چنین بود که می‌بایست ما در گوشه‌ای از این منطقه دولتی مستقل داشته باشیم، ولی امروز به یُمن جمهوری اسلامی این شعار عوض شده است، و فلسطینی‌ها هم قائل به ضرورت نابودی فلسطین و انجام شدن رفراندوم در این کشور هستند.

وی همچنین افزود: اما با این وجود امروز دشمنی دشمن در ایجاد تغییر در باورهاست و ایجاد این حس در مردم است که آینده مأیوس کننده است، هرچند ما در مورد اینکه مشکلات وجود دارد اذعان داریم و نمی‌بایست کوتاهی‌ها و کاستی‌ها را انکار کرد، ولی آنچه امروز کشور در دست دارد از لحاظ پیشرفت و مقایسه با موضع ضعفی که امروز دشمن دارد و مقایسه قدرت و ضعف با پیش از انقلاب قابل قیاس نیست و آنچه باعث احساس ناخوشایند و نیاز می‌شود ناشی از بالا بردن توقعات است.
 
وی به مقایسه کشور عراق با ایران پرداخت و افزود: امروز از لحاظ امکانات عمومی و معیشت مردم در عراق در سطح بسیار ضعیف تری نسبت به ایران است و امروز می‌بایست قدردان پیشرفت‌های جمهوری اسلامی بود.

صبح مقاومت بزگترین نمایشگاه هفته دفاع مقدس در شرق کشور است که به همت ناحیه مقاومت بسیج سپاه سلمان و با مشارکت ارتش و نیروی انتظامی و دیگر ارگان‌ها بر پا شده و از اول مهر ماه با حضور فرماندهان ارشد نظامی استان رسما آغاز به کار کرده و تا هفتم مهر و پایان هفته دفاع مقدس ادامه دارد. این نمایشگاه همه روزه پذیرای میهمانان از ساعت ۱۶ الی ۲۳ است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها