خبرهای داغ:
محمد گل زاده
امام جمعه قم گفت: حادثه عاشورا سمبل نبرد همیشه تاریخ بشریت است که یک سوی آن امام حسین (ع) است و یک سوی دیگر جریان کفر است و جریان امروز کفر در چهره استکبار جهانی متجلی و متبلور است و تنها افراد تغییر کرده اند.
کد خبر: ۹۱۷۱۲۷۰
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰

 به گزارش خبرگزاری بسیج از کاشان ؛ آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در مراسم سوگواری هیات حضرت علی اصغر (ع) که در مسجد صادقیه کاشان برگزار شد، گفت: واقعه کربلا را برخی یک حادثه و رخداد معمولی می‌دانند که در برهه‌ای از تاریخ و در محدوده خاص بین 2 گروه شکل گرفته است وهیچ نقشی در زندگی حال و آینده ما ندارد.

وی افزود: از نظر این گروه پرونده حادثه عاشورا درعصر روز عاشورا برای همیشه بسته شده است و عاشورا هیچ پیام و درسی ندارد و الهام بخش هیچ نهضت و قیامی نیست.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: هرچند قیام امام حسین (ع) در محدوده جغرافیایی خاص و در زمان خاصی رخ داد، اما حادثه عاشورا یک رخداد معمولی نبود، بلکه حادثه عاشورا ادامه یک جریان تاریخی است.

وی افزود: قبل از حادثه عاشورا این جریان وجود داشته و تا زمان حادثه عاشورا و بعد از آن نیز در تمام طول تاریخ این جریان همچنان ادامه داشته و خواهد داشت، از این رو زمان ما و زمان آینده جامعه زمانی است که مرتبط با حادثه عاشورا است و حادثه و پیام و درس‌های عاشورا در تمامی ابعاد زندگی ما نقش آفرین است.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری نگاه دوم را نگاه صحیح به حادثه عاشورا دانست و اضافه کرد: حادثه عاشورا سمبل نبرد همیشه تاریخ بشریت است که یک سوی آن امام حسین (ع) است و یک سوی دیگر جریان کفر است و جریان امروز کفر در چهره استکبار جهانی متجلی و متبلور است و تنها افراد تغییر کرده اند.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: امروز اگر امام حسین و یزید نیستند، اما همان خط و همان حرکت همچنان ادامه دارد و دو اندیشه حسینی و یزیدی در اقتصاد و سیاست و فرهنگ ما و بشریت وجود دارد.

وی افزود: حضور ما در مجالس عزاداری علاوه بر بعد عاطفی و حماسی عاشورا به بعد معرفتی و جایگاه امام حسین (ع) نیز باید توجه داشت و از مکتب امام حسین (ع) ودرس‌های قیام امام حسین (ع) درس گرفت.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه اظهار داشت: شعاع حسین ابن علی (ع) نه تنها شیعه و مسلمانان و موحدان جهان را بلکه تمام بشریت را در بر می‌گیرد و همانگونه که رسالت پیامبراکرم (ص) جهانی است، پیام امام حسین (ع) نیز یک رسالت جهانی است و و برای همه بشریت است.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: امام حسین (ع) که زیر بار ظلم و ستم نرفته است باید به عنوان یک چهره مبارزه و ضد ظلم و ستم درتاریخ بشریت معرفی شود.

وی با اشاره به اینکه جهاد و شهادت اوج کمال انسانی است، اظهار داشت: حادثه عاشورا این پیام را برای ما داشت که آن‌هایی که ایمان شان فصلی و مقطعی است نمی‌توانند امام حسین (ع) را تا انتهای راه همراهی کند.

به گفته وی برخی که دارای ایمان فصلی و مقطعی هستند نمی‌توانند بینش عاشورایی داشته باشند و یک روز به یک جهت و روز دیگر به جهت دیگر می‌روند و نمی‌توانند تا انتها در کنار امام حسین (ع) و نهضت حضرت تا باقی بمانند.

امام جمعه قم به لزوم داشتن بینش عاشورایی اشاره کرد و گفت: بینش عاشورایی به معنی کار برای خدا و زیر بار ظلم و ستم نرفتن است.

وی افزود: بینش عاشورایی به معنی مبارزه با ظلم و جهل و نادانی است و جهاد و شهادت نیز اوج کمال انسانی و انسان‌هایی عاشورایی هستند که ثابت قدم هستند و دین و ایمان آن‌ها مقطعی و فصلی نیست و تا آخرین نفس در میدان مبارزه می‌مانند.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: عاشورایی کسی نیست که با سردی و گرمی دنیا یک روز همراه با دین و مسجد و خدا و قرآن باشد، اما همینکه با مشکلات روبرو شد از دین و خدا و معنویت جدا شود.

وی ادامه داد: انسان‌هایی که ایمان مقطعی و فصلی دارند تا منافع آن‌ها به خطر نیافته است همراه هستند، اما همین که منافع و دنیای آن‌ها به خطر افتاد نسبت به دین و نماز بی تفاوت می‌شوند.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری گفت: شرایط سخت و تنگنای اقتصادی کشور مردم را با مشکلات زیادی روبرو کرده است، اما این دلیل نمی‌شود نسبت به واجبات و نماز و روزه بی تفاوت شوند و با دین قهر کنند که این نشانه ایمان سست است.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: در شرایط سخت افتصادی امروز به جای قهر کردن با دین باید دعا کرد و از خدا کمک خواست تا مشکلات حل شود و دعا کرد تا مسؤولان برای رفع مشکلات افتصادی کشور تدبیری را اتحاذ کنند.
 
 

 

ارسال نظرات