خبرهای داغ:
مدیر امور دیسپاچینگ و فوریت‌های شرکت توزیع برق استان همدان خبر داد

کاهش 97 درصدی میزان انرژی توزیع نشده برق در استان همدان

مدیر امور دیسپاچینگ و فوریت‌های شرکت توزیع برق استان همدان گفت: میزان انرژی توزیع نشده طی پیک تابستان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 97.4 درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۹۱۶۹۳۷۴
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰

کاهش 97 درصدی میزان انرژی توزیع نشده برق در استان همدانایرج افشار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به عملکرد امور دیسپاچینگ و فوریت‌های برق استان در راستای گذر از پیک بار سال جاری اظهار داشت: از ابتدای سال 98 این امور با همکاری واحدهای اجرایی و ستادی با پایش پیک بار و در نظر گرفتن سهمیه پیک استان توسط شرکت توانیر نسبت به تعیین سقف پیک بار واحدهای اجرایی اقدام کرد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده و همکاری خوب مشترکین افزود: میزان انرژی توزیع نشده طی پیک تابستان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 97.4 درصد کاهش داشته است.

مدیر امور دیسپاچینگ و فوریت‌های شرکت توزیع برق استان همدان گفت: با هماهنگی به‌عمل آمده با معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ و امور انتقال، خاموشی‌های با برنامه توزیع و فوق توزیع از بازه‌های زمانی پراکنده به بازه زمانی 11 الی 18 برای کمک به کنترل سقف پیک منتقل شد.

وی ابراز داشت: از 15 خرداد ماه طرح مدیریت بار با محوریت امور دیسپاچینگ و فوریت‌های برق آغاز شد و در این راستا با همکاری مدیران واحدهای اجرایی در طول مدت 45 روز کاری حدود 14 اکیپ آماده به کار در ساعات پیک کشور و استان در محل مانورهای عملیاتی مستقر شدند.

افشار ادامه داد: نصب و استفاده از سامانه پایش لحظه‌ای بار استان (مدام) منجر به کنترل پیک بار استان و واحدهای اجرایی و جلوگیری از اعمال خاموشی‌های غیر ضروری شد.

وی با بیان اینکه با استفاده از نرم‌افزار RDC توانستیم کنترل دقیق‌تر و بهتری بر خاموشی‌های بی‌برنامه داشته باشیم، گفت: همچنین امور انتقال استان نیز با فعال کردن 164 مورد ریکلوزر فیدرها و بهره‌برداری از پست 63 کیلوولتی عبدالرحیم با 3 فیدر خروجی سهم به‌سزایی در تعدیل بار شبکه شهرستان‌های همدان و ملایر  داشته است.

مدیر امور دیسپاچینگ و فوریت‌های شرکت توزیع برق استان همدان عنوان کرد: استفاده از نیروگاه‌های تولید پراکنده «بشیک تپه» و «پارس‌راد» شهرستان کبودراهنگ و در مدار بودن هشت نیروگاه قبلی استان، سقف تولید پراکنده در استان را به 42 مگاوات رسانده که در مدیریت بار نقش موثری دارد.

وی ادامه داد: ارسال پیامک‌های مدیریت مصرفی، پخش تیزرهای تلویزیونی، پیام‌های رادیویی، تبلیغات محیطی و سایر اقدامات مورد نیاز در راستای آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی به‌موقع از جمله عوامل مؤثر در مدیریت بار بوده است.

افشار خاطرنشان کرد: مجموعه تلاش‌های صورت گرفته منجر به کاهش خاموشی‌ها و کنترل پیک بار استان همدان در سال جاری شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات