خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان:

پیک بار تابستان 98 را با موفقیت پشت سر گذاشتیم

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: پیک بار برق استان امسال به 694 مگاوات رسید و با تنگناهایی که وجود داشت با مدیریت و برنامه‌ریزی ‌منسجمی که در حوزه کاهش پیک بار انجام شد و همکاری خوب مشترکین استان، با موفقیت از پیک تابستان گذر کردیم.
کد خبر: ۹۱۷۰۳۰۹
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱

پیک بار تابستان 98 را با موفقیت پشت سر گذاشتیمبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدمهدی شهیدی در مراسم گرامیداشت هفته دولت با اشاره به عملکرد شرکت اظهار داشت: طی پنج ماه گذشته 27 میلیارد تومان جذب اعتبارات سرمایه‌ای را داشتیم که امید است تا پایان سال به 50 میلیارد تومان برسد.

وی افزود: از پروژه‌های مهم اجرایی نیز نیروگاه بشیک تپه با اعتبار 116 میلیارد تومان در کبودراهنگ بوده که ششمین نیروگاه خورشیدی استان است و از اواخر سال گذشته به صورت آزمایشی وارد مدار شد که در پیک بار امسال نیز از این ظرفیت استفاده کردیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه مهمترین بخش پروژه‌های برق در راستای محرومیت‌زدایی از روستاها بوده است، گفت: 26 میلیارد و 600 میلیون تومان از سال 92 تا سال 97 در راستای اصلاح و توسعه شبکه‌های روستایی هزینه کرده‌ایم.

وی ادامه داد: امسال نیز حدود 8 میلیارد تومان در این حوزه پیش‌بینی شده که امید است تخصیص یابد تا بخشی از نیازهای روستاها انجام شود.

شهیدی با اشاره به بحث کاهش تلفات ملایر با اعتبار 3.4 میلیارد تومان افزود: 1.6 میلیارد تومان نیز در این راستا از اعتبارات داخلی هزینه شده که با پیگیری‌های صورت گرفته حدود 90 درصد کار انجام شده و امید است پروژه ملایر را تا پایان شهریور ماه امسال به اتمام برسانیم.

وی با اشاره به پروژه‌هایی که به فوق توزیع برمی‌گردد، گفت: سال گذشته پروژه اسدآباد 2 به بهره‌برداری رسید و پست همدان 6 و عبدالرحیم نیز در دست اجرا است که با تکمیل فیدرهای 20 کیلوولت مشکل ضعف ولتاژ در این مناطق رفع می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه 14 میلیارد تومان منابع حاصل از فروش انشعاب داشتیم، گفت: در بحث جاری نیز 44 میلیارد تومان سهم ما از محل فروش انرژی بوده که با توجه به بودجه پیش‌بینی شده بیش از 100 میلیارد تومان نیاز است.

وی با اشاره به افزایش حقوق کارکنان ادامه داد: برای پرسنل خدماتی 52 درصد و رسمی نیز25 درصد افزایش داشتیم که ما را در تامین نقدینگی با مشکل مواجه کرده و امید است با پیگیری‌های صورت گرفته از توانیر بحث نقدینگی در این زمینه تأمین شود.

شهیدی ضمن تقدیر از تلاش کارکنان در زمینه پیک‌سایی تصریح کرد: پیک بار برق استان امسال به 694 مگاوات رسید و با تنگناهایی که وجود داشت با مدیریت و برنامه‌ریزی ‌منسجمی که در حوزه کاهش پیک بار انجام شد و همکاری خوب مشترکین استان، با موفقیت از پیک تابستان گذر کردیم.

وی با بیان اینکه 57 هزار مگاوات مصرف برق طی سال گذشته، امسال به 57 هزار و 600 مگاوات افزایش یافت، گفت: با مدیریت انجام شده امسال 600 مگاوات در پیک افزایش مصرف داشتیم که در اوایل مرداد ماه اتفاق افتاد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به اینکه امسال کمترین خاموشی را در کشور داشتیم، ابراز داشت: امسال در مقایسه با سال گذشته 60 درصد در خاموشی بدون برنامه و حدود 98 درصد در خاموشی‌های با برنامه‌ کاهش داشتیم و می‌توان گفت میزان تولید و مصرف به صورت موازنه بود که مانع از اعمال خاموشی‌ها شد.

شهیدی با اشاره به حذف قبوض کاغذی از اوایل مهر ماه و با بیان اینکه ما در این زمینه در منطقه 2 که 9 شرکت را شامل می‌شود رتبه سوم را داریم، عنوان کرد: در وصول مطالبات نیز روند خوبی داشتیم که در سال گذشته به 97.8 درصد رسیدیم و برنامه‌ریزی کرده‌ایم که به بالای 100 درصد برسد.

وی با اشاره به قطعی‌ها و انرژی توزیع نشده گفت: در این شاخص روند ما در سال 97 نسبت به سال 96 روند کاهش بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان افزود: در بحث انرژی توزیع نشده نیز 0.21 درصد ارتقا شاخص داشتیم که امیدواریم با توجه به اقدامات صورت گرفته به ویژه در شهرستان ملایر که 17 خطوط بحرانی وجود دارد و اصلاح شبکه‌ها در حال انجام است در انرژی توزیع نشده به میزان مدنظر برسیم.

وی یادآور شد: در بحث پیاده‌سازی GIS در شهرستان‌های همدان و ملایر بیشترین رشد را داشتیم و برداشت اطلاعات در حال انجام است که تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد.

شهیدی با اشاره به طرح چاوش (چشم‌انداز اندازه‌گیری ولتاژ شبکه) گفت: این کار از تکالیفی است که ماه گذشته از سوی توانیر ابلاغ شده که هم در بحث کاهش تلفات اثرگذار بوده و هم پروفیل ولتاژ در تمام سطوح قابل اندازه‌گیری است.

وی با بیان اینکه 60 درصد کنتورها در استان همدان تبدیل به دیجیتال شده است، افزود: 400 هزار مشترک ما کنتور دیجیتال دارند که اگر کار قرائت آنها با پروپ نوری انجام شود مناطقی که افت ولتاژ دارند به راحتی قابل تفکیک است و برنامه‌هایی که در این پروژه تعریف شده قابلیت اجرایی خواهد داشت.

در پایان این مراسم از 36 مدیر و کارمند نمونه شرکت توزیع نیروی برق استان همدان تجلیل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات