رئیس اداره تبلیغات اسلامی خلیل آباد و کاشمر خبر داد:

تشکیل شورای تبلیغ در سطح شهرستان‌های کاشمر و خلیل آباد/ تهیه شناسنامه فرهنگی روستا‌های منطقه از جمله اهداف تشکیل شورای تبلیغ است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خلیل آباد و کاشمر با بیان اینکه شورای تبلیغ در سطح شهرستان‌های کاشمر و خلیل آباد با هدف ساماندهی و هم افزایی بین ارگان‌هایی اعزام کننده مُبَلغ تشکیل شد، گفت: تهیه شناسنامه فرهنگی روستا‌های منطقه از جمله اهداف تشکیل شورای تبلیغ است.
کد خبر: ۹۱۶۵۵۴۳
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام حسین صداقتی ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه شهرستان خلیل آباد و کاشمر، اظهار داشت: شورای تبلیغ در سطح شهرستان‌های کاشمر و خلیل آباد با هدف ساماندهی و هم افزایی بین ارگان‌هایی اعزام کننده مُبَلغ تشکیل شد.

وی با بیان اینکه آسیب‌هایی در گذشته نظیر اعزام دو روحانی در یک سطح به روستا وجود داشت که با تشکیل شورای تبلیغ به دنبال شناسایی مکان تبلیغ و سطح سنجی روحانیون هستیم، خاطرنشان کرد: شورای تبلیغ متشکل از امام جمعه، مسئول حوزه علمیه، رابطین طرح هجرت و هدایت و اداره تبلیغات اسلامی است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کاشمر و خلیل آباد با تاکید بر اینکه استقبال خوبی از شورای تبلیغ شده است و سایر شهرستان‌ها نیز از این بحث الگو برداری شد، تصریح کرد: سرکشی از روحانیون در سطح روستا‌ها و پیگیری مشکلات آن‌ها با همراهی امام جمعه و برخی از مسئولان شهرستانی و محلی و معارفه رسمی ائمه جماعت روستا با حضور مسئولان نیز از اهداف تشکیل شورای تبلیغ است.

وی با اشاره به اینکه تهیه شناسنامه فرهنگی روستا‌های منطقه نیز از دیگر اهداف شورای تبلیغ محسوب می‌شود، اذعان کرد: ظرفیت ها، پتانسیل ها، افراد نابغه علمی و فرهنگی هر روستا شناسایی می‌شوند و پایگاه داده هر روستا نیز تکمیل خواهد شد.

صداقتی با بیان اینکه تقویت شورای هیئت‌های مذهبی و استفاده از پتانسیل فرهنگی شهرستان نیز در دستور کار اداره سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان‌های کاشمر و خلیل آباد قرار دارد، عنوان کرد: هیئت‌ها مکان ثابتی از خود دارند و ساخت حسینیه‌ها میلیاردی هزینه دارد و زیبنده نیست که در طول سال استفاده حداکثری از این حسینیه‌ها نشود.

وی با تاکید بر اینکه حسینیه‌ها با توجه به مکان، پتانسیلی و نیرویی که دارند می‌توانند در طول سال بار فرهنگی شهرستان را بر دوش بکشند، تشریح کرد: امیدواریم با استفاده از ظرفیت هیئت‌های مذهبی و حسینیه‌ها بتوانیم گام موثری در ارتقاء مباحث فرهنگی برداریم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خلیل آباد و کاشمر با اشاره به اینکه هر روحانی در روستا باید یک افق و چشم اندازی برای خود معرفی کند تا بتواند روستا را در آن افق در سطح کشور مطرح کند، تاکید کرد: روستا‌ها و مراکز فرهنگی شهرستان باید برای خود یک برند باشند و روحانی در این زمینه می‌تواند موثر باشد.

وی با بیان اینکه هیئت‌های اندیشه ورز در سطح شهرستان‌های کاشمر و خلیل آباد در حال تشکیل است، ابراز کرد: تربیت حافظان قرآن کریم نیز افقی است که برای شهر‌های کاشمر و خلیل آباد با توجه به پتانسیل مذهبی که دارد در نظر گرفته ایم و به ادارات مختلف نیز سهمیه خواهیم داد.

حجت الاسلام صداقتی با تاکید بر اینکه بیش از ۲۰ مورد خانه عالم در سطح روستا‌ها نیاز داریم، بیان کرد: ۵۵ خانه عالم در سطح شهرستان‌های خلیل آباد و کاشمر ساخته شده است و درصدد هستیم که خانه‌هایی که نیمه تمام مانده را با کمک‌های مردمی تکمیل کنیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها