رئیس مرکز اندیشه ورز سازمان بسیج هنرمندان کشور:

جریان سازی فرهنگی در کشور امری ضروری است

رئیس مرکز اندیشه ورز سازمان بسیج هنرمندان کشور جریان سازی فرهنگی در کشور را امری ضروری دانست و تاکید کرد: باید با کار هنری مردم را به تفکر وادار کرد و از طرفی باید از همه دستگاه ها از کارهای ارزشمند هنری حمایت کنند.
کد خبر: ۹۱۶۲۹۵۸
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ سید محمدحسینی امروز در مراسم افتتاحیه دوره توانمندسازی مدیران کانون‌های سازمان بسیج هنرمندان سراسر کشور در مشهد در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب و اهمیت آن اظهار داشت: این بیانیه بسیار منسجم و منظم توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی تدوین شده است که هنرمندان عزیز کشورمان می توانند آن را فصل الخطاب و راهنمای خود قرار دهند.

وی افزود: این بیانیه در هر عرصه و اموری از جمله سبک زندگی، امور اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد و زبان هنر تاثیرگذارترین ابزار جهت تبیین گام دوم انقلاب در عرصه‌عای مختلف است به عنوان مثال می توان به  سریال گاندو اشاره کرد که آثار و بازتاب گسترده آن را در سطح کشور مشاهده نمودید.

سید محمد حسینی در بیان تفاوت انقلاب اسلامی با انقلاب های دیگر جهان گفت: ما شاهد هستیم انقلاب‌های دیگر با شکست مواجه شد و تداوم پیدا نکرد اما انقلاب اسلامی به چهل سالگی و بلوغ خود رسید و توانست به شعارهای خود جامه عمل بپوشاند.

وی ادامه داد: سلطنت و دیکتاتوری 15 سال پس از انقلاب فرانسه  پس از 15 سال حاکم شد. در بسیاری از انقلاب‌ها طیف‌ها وهای مختلف برای رسیدن به منافع حزبی خود دست به کشت و کشتار زدند. در انقلاب شوروری استالین حکم اعدام 700 هزار نفر را صادر کرد. انقلاب مصر نیز نتوانست به اهداف خود دست یابد.

رئیس مرکز اندیشه ورز سازمان بسیج هنرمندان کشور با تاکید بر اینکه حوادث و اتفاقات در طول تاریخ انقلاب را باید با زبان هنر به نسل جوان انتقال داد تا به باور برسند، بیان داشت: یکی از گلایه‌های جدی رهبر معظم انقلاب  این بود که راجع به  بسیاری از حوادث انقلاب  فلیمی ساخته نشده است.

وی یادآور شد: باید در کنار هر هنرمندی  فردی اهل فکر و اندیشه حضور داشته باشد چرا که اثر بخشی کارهای هنری درصورتی است که  پشتوانه فکری داشته و دارای محتوا باشد.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان در بخش دیگر سخنان خود ابراز داشت: سال 86 رهبر معظم انقلاب مهندسی فرهنگی را مطرح کردند اما در دولت جدید این مهم 6 سال به بایگانی رفت. متاسفانه وقتی مسئولین کاری نمی‌کنند باید مردم و هنرمندان مطالبه کنند چرا که اگر مطالبه گری عمومی شود در دستورکار  قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: سند 2030 یکی از اسناد سند توسعه پایدار غرب است که اگر سند تحول بنیادین اموزش و پرورش را فراموش کنیم سند 2030 حاکم می‌شود. اگر مهندسی فرهنگی مورد تاکید رهبری را کنار بگذاریم فرهنگ غرب جایگزین ان خواهد شد.

حسینی خاطرنشان کرد: هنری که سرتاسر ابتذال باشد بر جامعه تاثیر گذاشته می‌گذارد و اعتقدات دینی را به سخره می‌گیرد که مقام معظم رهبری در این زمینه فرمودند با هنر مبتذل به شیوه معقول و اعتدال برخورد و سعی کنید آنان را متقاعد کنید.

وی ارتقای بینش سیاسی مردم را  از دستاوردهای انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: سطح بینش و بصیرت مردم بالا رفته بطوریکه شاهد هستیم چطور از سریال گاندو حمایت و خواستار ساخت سری دوم ان شدند.

رئیس مرکز اندیشه ورز سازمان بسیج هنرمندان جریان سازی فرهنگی در کشور را امری ضروری دانست و تاکید کرد: باید با کار هنری مردم را به تفکر وادار کرد و از طرفی باید از همه دستگاه ها از کارهای ارزشمند هنری حمایت کنند.

وی عنوان داشت: فرهنگ غالب در دانشگاه‌ها باید فرهنگ انقلاب اسلامی باشد و اگر افردای مخالف حجاب در دانشگاه هستند نشان از ضعف ماست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها