اهدا ۱۴ کمک هزینه جهیزیه به ۱۴ زوج نیازمند در ویژه برنامه پیوند آسمانی

همزمان با سالروز ازدواج حضرت فاطمه (س) و حضرت علی (ع)، ویژه برنامه پیوند آسمانی و اهدا ۱۴ کمک هزینه خرید جهیزیه به زوج‌های نیازمند در آستان مقدس امام زاده غیاث الدین‌محمد (ع) مشهد مقدس برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۶۲۵۷۴
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ همزمان با سالروز ازدواج حضرت زهرا (س) و امیر المومنین (ع) در ویژه برنامه‌ای با عنوان پیوند آسمانی در جهت اجرای امینانه نیات واقفین خیراندیش با موضوع کمک به امر ازدواج، تهیه جهیزیه و ... به ۱۴ زوج نیازمند کمک هزینه خرید جهیزیه اهدا شد.

در این ویژه برنامه که شامگاه شنبه در امام زاده غیاث الدین محمد (ع) با حضور حجت الاسلام صفرپور، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک مشهد و جمعی از زائران و مجاوران برگزار شد؛ حجت الاسلام مسعود یوسفی، کارشناس خانواده بیان کرد: هر یک از دختران و پسران معمولا در انتخاب‌های خود به دنبال فردی هستند که کمترین انحراف و زاویه با آن‌ها داشته باشند.

این کارشناس خانواده تصریح کرد: هیچ وقت در زندگی توقع نداشته باشید که طرف مقابل شما مثل شما فکر کند، خصوصیات هر فردی متفاوت است.

وی به همسران توصیه کرد: هر مسئله‌ای که در زندگی می‌آموزید چماقی بر سر همسر نشود، پلیس یکدیگر نشوید.

حجت الاسلام یوسفی در ادامه اظهار داشت: معمولا افراد دوست ندارند دیگران نصیحتشان کنند و در اصطلاح از این موضوع فراری هستند.

وی افزود: امام حسن (ع) و امام حسین (ع) در حال بازی بودند و پیرمردی را دیدند که به اشتباه وضو می‌گیرد آن‌ها برای اینکه پیرمرد را از اشتباهش آگاه کنند با یکدیگر سر وضو گرفتن صحیح مسابقه گذاشتند و از پیرمرد خواستند داور آن‌ها باشد و از این طریق وی را نسبت به وضوی اشتباهش آگاه کردند.

این کارشناس مذهبی با اشاره به دو قاعده طلایی در زندگی مشترک؛ گفت: هر یک از زوجین با رعایت این قاعده طلایی در زندگی مشترک، ۹۵ درصد از مشکلات زندگی شان را برطرف می‌کنند.

وی یکی از دلایل ازدواج را رفع نیاز‌های زوجین دانست و افزود: درک احساسات همسر و گفتن دوستت دارم توسط مرد و حفظ اقتدار مرد توسط همسرش مهمترین عامل در رفع نیاز‌های زوجین است و دو قانون طلایی می‌باشد.

وی افزود: در زندگی اگر این نیاز‌ها برطرف نشود کار‌های مثبت شما که برای زندگی مشترک انجام‌می دهید دیده نخواهد شد.

یوسفی با اشاره به حفظ اقتدار مرد توسط همسر؛ گفت: وقتی اقتدار مرد خود را حفظ کردی پادشاهی می‌کنی، جلو فرزندان به همسر خود احترام بگذارید و اقتدارش را حفظ کنید.

در ادامه مراسم از ۴ زوج طلبه که پایین‌ترین مهریه را دارا بودند تقدیر شد.
در این ویژه برنامه از محل موقوفات مرتبط و خیرین به ۱۴ زوج نیازمند، ۱۴ کمک هزینه جهیزیه اهدا شد و از مهمترین موقوفات مرتبط می‌توان به موقوفه محمدحسین و محمدرضا حکاک و موقوفه بهرمند اشاره کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها