مسئول سازمان بسیج حقوق دانان در سفر به استان آذربایجان شرقی از برگزاری جلسه انجمن‌های تخصصی این سازمان در مشهد مقدس با حضور مسئولان کشوری در اواخر مرداد خبر داد.
کد خبر: ۹۱۵۹۶۶۶
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵

برگزاری جلسه انجمن‌های تخصصی سازمان بسیج حقوق دانان با حضور مسئولان کشوری در مشهد مقدس در اواخر مردادبه گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوق دانان؛ مهدی بهرامیان مسئول سازمان بسیج حقوق دانان در سفر به استان آذربایجان شرقی از نهادهای حقوقی و قضائی این استان بازدید کرد.

وی در دیدار با رئیس دفاتر اسناد رسمی استان آذربایجان شرقی و هیئت همراه با بیان اینکه مقام معظم رهبری هم نسبت به حقوق‌های حاکمیتی و هم نسبت به فعالیت‌های تخصصی بسیج الگویی راهبردی و سیاست گذاری کلان از جمله بیانیه گام دوم انقلاب و کاهش معضلات اجتماعی مردم را مطرح کرده‌اند، گفت: از جمله مواردی که می‌تواند در کاهش معضلات اجتماعی مردم به ویژه در عرصه حقوقی و کاهش ورودی پرونده‌ها و کاهش اطاله دادرسی تاثیرگذار باشد همین دفاتر ثبت اسناد و املاک هستند که در سال‌های اخیر به حد کافی به آنها توجه نشده است.

وی ادامه داد: دفاتر اسناد رسمی می‌توانند سنگرهای حقوقی خوبی برای اهداف نظام باشند چون مردم در طول روز مراجعات زیادی به این دستگاه‌ها دارند.

مسئول سازمان بسیج حقوق دانان اظهار کرد: ما به یک شبکه منسجم متشکل از بایسته‌هایی که در اصول قانون اساسی و نظام فکری که با یکدیگر هم افزا باشند نیاز داریم و اگر می‌خواهیم تحول در نظام و کاهش معضلات حقوقی اتفاق بیفتد باید این تحول را در نظام ساختاری و نیروی انسانی دفاتر شاهد باشیم.

بهرامیان با بیان اینکه یکی از بسترهایی که باعث می‌شود که فساد افزایش پیدا کند و عدالت زیر سوال رود همین مواردی است که مردم به صورت روزمره با آن سر و کار دارند، گفت: در دنیا خدمات حقوقی به طرق مختلف به مردم عرضه می‌شود تا مردم ترغیب شوند از خدمات حقوقی برای رفع مشکلاتشان استفاده کنند.

وی در ادامه پیرامون خدمات الکترونیکی در دفاتر ثبت اسناد کشور تصریح کرد: ما می‌توانیم در بحث خدمات اینترنتی از ظرفیت اینترنت داخلی استفاده کنیم تا هم بستر امنی برای فعالیت و خدمت به مردم فراهم شود و هم محتوای آن مورد سوء استفاده دشمنان در خارج کشور قرار نگیرد البته در این راستا کارهایی انجام شده است، اما همچنان این اقدامات جوابگوی خدمات فعلی نخواهد بود.

مسئول سازمان بسیج حقوق دانان بیان کرد: ارائه خدمات ارزان را در دفاتر اسناد رسمی باید گسترش دهیم تا مردم متمایل به مراجعه به بنگاه‌ها و دفاترغیر رسمی نشوند.

وی با بیان اینکه باید برای تقویت دفاتر ثبت اسناد رسمی تلاش کنیم، اظهار کرد: در حال حاضر موضوعی که بسیاری از مسئولان قوه قضائیه به دنبال آن هستند حل مسئله اطاله دادرسی است که بستر آن در دفاتر ثبت اسناد رسمی درباره ارائه خدمات ارزان در مواردی همچون ثبت اسناد و املاک وجود دارد.

بهرامیان افزود: باید ارائه خدمات نوین در بحث دفاتر ثبت اسناد رسمی با توجه به امنیت اطلاعات افراد و لزوم اتقان گیری لحظه‌ای به منظور تقویت بستر اینترنت داخلی را دستورکار خود قرار دهیم تا با ارائه خدمات ارزان قیمت علاوه بر تقویت دفاتر ثبت اسناد رسمی از مشکلات مردم در این زمینه بکاهیم.

وی در پایان از برگزاری جلسه انجمن‌های تخصصی سازمان بسیج حقوق دانان در مشهد مقدس در اواخر مرداد با حضور مسئولان کشوری خبر داد و گفت: نقش بسیج در تحول با رویکرد عدالت محورانه و فساد ستیزانه بسیار مهم است البته بستر این تحولات نخبگان حقوقی کشور هستند و قوه قضائیه باید به آنها از جمله سردفتران و دفاتر اسناد رسمی سطح کشور توجه ویژه‌ای داشته باشد.

انتهای پیام/

 

اخبار مرتبط
ارسال نظرات