عمرانی در سلسله نشست‌های گام دوم انقلاب:

ستاد رونق تولید باید در همه دستگاه‌ها شکل بگیرد

معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: ما نوعی تبلیغ کردیم که انگار بخش خصوصی سرمایه دار، احتکارچی و گران فروش است در صورتی که اینها هزار درد دارند.
کد خبر: ۹۱۶۲۶۷۸
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳

ستاد رونق تولید باید در همه دستگاه‌ها شکل بگیردبه گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوق دانان؛ سعید عمرانی معاون قضایی دادستان کل کشور صبح امروز (دوشنبه) در سلسله نشست‌های"‌دوشنبه‌های گام دوم انقلاب" که به منظور توجه به ابعاد حقوقی بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب در محل سازمان بسیج حقوق دانان برگزار شد، اظهار کرد: منشور بیانیه گام دوم انقلاب دو بخش اصلی دارد. یکی بعد مادی و دیگری بعد معنوی کار است که ضامن بقای مادیت است. اگر در هر گام تحولی که قرار است برای رسیدن به فصل جدیدی از نهضت و انقلاب برداشته شود، مایه انگیزشی نداشته باشد اشخاص شکست می خورند و البته این شکست به انقلاب بر نمی گردد. هیچ خانه‌ای را نمی‌توان روی آب ساخت. انگیزه ما منبعث از ایمان ما است به نحوی که علی رغم همه مشکلات و بحران ها سرپا هستیم. مردم ما عاشق چشم و ابروی ما نیستند اما زلفشان گره خورده است به امیرالمومنین که حتی گرسنه می گذاریم‌شان حرفی نمی‌زنند.

معاون قضایی دادستان کل کشور بیان کرد: شرایط انقلاب ما بعد از ۴۰ سال حساسیتی محسوس مانند این زمان نداشته است. منشور گام دوم، هَل مِن ناصر است. امروز همان روز است که انقلاب ما را صدا می کند. امروز روزی است که اگر به صدم ثانیه مکث کنیم غذایی به ما نخواهد رسید. امروز در هر حوزه‌ای از آسیب‌های اجتماعی قدم می گذاریم بحث اقتصاد مطرح است.

وی با تاکید بر کاربردی بودن سخنان رهبری، گفت: در رابطه با مواد مخدر دو رویکرد را به دلیل فرسایشی شدن آن، مضموناً، فرمودند اولین رویکرد این بود که آنها را یک جا جمع کنیم و دیگری این بود که بنیان‌های مالی آنها را رصد کنیم. ما حدود ۸ هزار نفر معتاد را تا این لحظه جمع آوری کردیم که به بهبود نسبی رسیدند اما آینده خود را که پیش بینی می‌کنند نگران بازگشت به جامعه و بیکاری هستند. ما نه تنها در این بحث بلکه در بحث دعاوی کیفری خود در عرصه بین الملل ضعیف هستیم. ما مشکلات رها شده زیادی در کشور داریم. هر جای دنیا شخصی مدعی شود ایران به ما اخم کرده است یک میلیارد از دارایی ما را توقیف می کنند و ما کسی را نداریم برویم دفاع کنیم. این بحث مغفول مانده است.  

عمرانی خاطرنشان کرد: در قوه قضاییه در بحث اقتصاد از حدود ۹ ماه پیش با درک این مطلب که باید ما به عنوان کار پیشگیرانه به دایره اقتصاد ورود کنیم، این گام برداشته شد. در حوزه حقوق عامه ورود کردیم. شاید مردم حق دارند چون ما داد، ستان هستیم. در رابطه با تنظیم بازار، بنادر، اقتصاد و... ورود کردیم. در بین افکار مردم گویی بخش خصوصی همه احتکارچی هستند اما در رابطه با گوشت که پرونده در جریان رسیدگی هم دارد، تعدادی را دیدم که مردانه و زمانی که داشت کمر دولت خم می شد کمک کردند. در جلسه ای ۴ تاجر پولدار آمدند و هر کدام هزار تن و ۵۰۰ تن گوشت وارد کردند. اینها سرمایه های جمهوری اسلامی ایران هستند. ما نوعی تبلیغ کردیم که انگار بخش خصوصی سرمایه دار، احتکارچی و گران فروش است در صورتی که اینها هزار درد دارند. کسی که جوجه می ریزد، دام دار است یا نهاده های دامی دارد وقتی با آنها صحبت می کنی هزار درد دارند که اگر یک سویه نگری باشد قطعا این اقتصاد نتیجه نمی گیرد.

معاون قضایی دادستان کل کشور ادامه داد: ستاد رونق تولید باید در همه دستگاه‌ها شکل بگیرد. پیشنهاد ما این است که بسیج ستاد رونق تولید را تشکیل بدهند. گاهی پرونده‌هایی کم اهمیت به دستگاه قضایی می‌آید که چند خط تولید را متوقف می کند. در این ۴۰ سال به قدری در دستگاه قضایی زحمت کشیده شده است که فقط چون رسانه‌ای نیستیم بیان نشده است. در مجموعه‌ای که ما کار می کنیم تعداد زیادی قضات نخبه وجود دارد.

وی تاکید کرد: کار روی زمین مانده در حوزه ما زیاد است. به چند کارخانه و حوزه تنظیم بازار ورود کردیم. و این ورود ما پیشگیرانه است. نظارت به این معنا کار بسیج است. ما باید به دل کار بدهیم. این نشست‌ها باید کاربردی شود و به دست مسئول برسد. کار امثال من در قوه قضاییه اجرایی است از ما نباید توقع فکر داشت بلکه خیلی از کارها باید توسط جوان‌های انقلابی انجام شود. باید لباس رسمی از تن خارج شود و لباسی با آرم نوکری به تن کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار مرتبط
ارسال نظرات