کارشناس مذهبی و تربیتی:

دین خواهی و کمال خواهی از امور فطری در وجود انسان است/ تقوی باعث نجات از هر مهلکه است

کارشناس مذهبی و تربیتی بیان داشت: خداوند کسی است که رسولش رافرستاد تا هدایت کند، چون دین خواهی و کمال خواهی از فطریات است و ما از همین باید استفاده کنیم.
کد خبر: ۹۱۵۵۳۵۳
|
۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام ویژه در سلسله جلسات تدبر در قرآن در جمع فرهنگیان و بسیجیان کانون ۴ فرهنگیان مشهد مقدس به بیان و بررسی خطبه ۲۳ نهج البلاغه که در باره تقوی الهی بود پرداخت.

وی افزود: تقوی باعث نجات از هر مهلکه است ونیز آزادی از هر انچه باعث اسارت انسان است.

این کارشناس مذهبی گفت: ایه ۵ و ۶ از سوره مبارکه صف می‌فرماید پیامبران همه با بینات می‌امدند، اما متهم می‌شدند به سحر مبین و این بحث بار‌ها به شکل‌های مختلف در قران امده حالا بینات گاهی عقلی هستند و گاهی بینات معجزه هستند و در بحث معجزه سحر مبین را مطرح می‌کردند و تهمت می‌زدند تا پیامبران را به حاشیه بکشند. الان هم مطرح می‌کنند اصلا معجزه نبوده با توجه به پیشرفت تکنولوژی، ولی ما میگوییم معجزه پیامبر ما معجزه جاودان است.

وی ادامه داد: هر جا توهین‌ها نسبت به یک قشر بیشتر شود معلوم است که از همان قشر ضربه می‌خورند. در قسمت دیگر قران می‌فرماید ان‌ها اراده کردند که نور خدا را با دهانشان خاموش کنند که این یک کار فرهنگی و گفتاری است و خداوند نور خودش را تمام می‌کندحتی اگر مشرکان خوششان نیاید.

وی ابراز داشت: خداوند کسی است که رسولش رافرستاد تا هدایت کند، چون دین خواهی و کمال خواهی از فطریات است و ما از همین باید استفاده کنیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها