مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه امام رضا (ع):

حب دنیا و روحیه‌ ریاست طلبی آفتی بزرگ برای مسئولین است

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه امام رضا (ع) بیان داشت: حب دنیا و روحیه‌ ریاست طلبی آفتی بزرگ برای مسئولین است که باید با زهد ورزی و قطع تعلق به این مطامع دنیوی خود را از این گونه افات برهانند.
کد خبر: ۹۱۵۱۴۱۱
|
۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت الاسلام باقری در جلسه اخلاق کارکنان لشکر عملیاتی پنج نصر ضمن تسلیت ایام شهادت امام صادق (ع) بیان داشت: امام ششم ما شیعیان حق بسیار بزرگی گردن تمام فرق و مذاهب دنیای اسلام دارد، زیرا بسیاری از احادیث پیامبر(ص) و احکام و اصولی که به دلیل منع نقل حدیث به فراموشی سپرده شده بود دوباره توسط امام جعفر صادق (ع) احیا گردید.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه امام رضا (ع) همچنین افزود: امام صادق (ع) با استفاده از فضا و فرصت به دست آمده بر اثر درگیری بنی امیه و بنی عباس بر سر خلافت توانستند معارف ناب اسلام را در بین تمام فرق اسلامی گسترش دهند، از این رو است که می‌بینیم بعضی از امامان فقهی اهل سنت از شاگردان امام صادق (ع) بوده و ارادت خاصی به حضرت صادق (ع) داشته اند.

وی با بیان روایتی از امام صادق (ع) بیان داشت: ششمین امام ما شیعیان می‌فرمایند: «حب دنیا راس همه‌ی گناهان است»، حال ما وقتی ریشه یابی می‌کنیم میبینیم که تعلق به دنیا و وابستگی به آن منشاء بسیاری از گناهان و رذائل اخلاقی مانند بخل و حسد و دروغ و.. می‌باشد.

باقری همچنین افزود: حب دنیا و روحیه‌ی ریاست طلبی آفتی بزرگ برای مسئولین است که باید با زهد ورزی و قطع تعلق به این مطامع دنیوی خود را از این گونه افات برهانند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها