خبرهای داغ:
نمایندگی ولی فقیه در ناحیه امام رضا (ع):

امام خمینی (ره) معلم بزرگ استکبار ستیزی بود.

نمایندگی ولی فقیه در ناحیه امام رضا (ع) بمناسبت سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام (ره) گفت: استکبار ستیزی و مبارزه با ظلم یکی از آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است؛ و این آرمان برگرفته از آیات قرآنی و کلام نورانی خداوند است.
کد خبر: ۹۱۴۳۵۴۵
|
۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹
به گزارش خبر گزاری بسیج از غرب اصفهان حجت الاسلام والمسلمین رمضانی مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه امام رضا (ع) بمناسبت سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام (ره) گفت: استکبار ستیزی و مبارزه با ظلم یکی از آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است؛ و این آرمان برگرفته از آیات قرآنی و کلام نورانی خداوند است. خداوند در قرآن خود را مبرا از ظلم معرفی می‌کند.
در آیه ۴۰ سوره نساء می‌فرمایند: ((ان الله لا یظلم مثقال ذره)) و در آیه ۴۴ سوره یونس می‌فرمایند: ((ان الله لا یظلم الناس شیئا))
وی افزود در قرآن بیش از ۲۵۰ آیه در مورد ظلم زدایی و محکوم کردن ظلم و ظالم وارد شده است.
حجت الاسلام رمضانی در ادامه گفت: در احادیث شریف ائمه علیهم السلام هم بر ظلم ستیزی و دفاع از مظلوم تاکید شده است. ((کونو الظالم خصما و المظلوم عونا)) یکی نمونه از هزاران روایات آن بزرگواران است؛ و این در حالی است که سنت و روش و هدف همه انبیاء الهی و اوصیاء و امامان مبارزه با ظالمین و دفاع از مظلومین بوده است و در این راه مجاهدت کردند و جان خود را نثار کردند.
امام خمینی (ره) که در قرن حاضر معلم بزرگ استکبار ستیزی و دفاع از مظلومان است. آرمان بزرگ انقلاب اسلامی را حمایت از مظلومین و مقابله با ظلم و استعمار ستیزی می‌دانستند.
شهید مطهری رمز موفقیت امام (ره) را در این می‌داند که مبارزه را در قالب مفاهیم اسلامی پیش برد. نمایندگی ولی فقیه در ناحیه امام رضا (ع) افزود خداوند به انسان‌های مومن اجازه نداده که زیر بار ستم و ظلم ظالمان برود ((لن یجعل الله للکافرین علی المومنین سبیلا))
و امروز که استکبار جهانی به دنبال معامله قرن است برای ذلیل کردن و ظلم کردن به مردم مظلوم فلسطین مسلمانان جهان باید بپا خیزند و با پیروی از فرمان الهی و دستورات ائمه علیهم السلام تمام قد در مقابل مستکبران جهان بایستند و از هیچ صدا و هیاهوی دشمنان نهراسند و مطمئن باشند که اگر در راه اعتلای اسلام و دفاع از مظلومین قیام کنند خداوند نیز آن‌ها را یاری خواهند کرد، زیرا این وعده حتمی خداوند است ((ان تنصراله ینصرکم))
ارسال نظرات