آیت‌الله علم‌الهدی:

مشکل ما با «ریزش‌ شده‌های انقلاب» است نه ضدانقلاب

امام جمعه مشهدمقدس گفت: مشکلی که از سمت ریزشی‌های انقلاب داریم از ضد انقلاب نداریم، ضدانقلاب از ابتدا به این سمت نیامده اما کسانی که از ابتدا در جریان انقلاب بوده و حتی در رده‌های بالا نیز از نظر بینش و بصیرت بوده بعضا ریزش کرده‌اند.
کد خبر: ۹۱۴۰۶۳۷
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ آیت‌الله سیداحمد علم الهدی ظهر امروز در سلسله جلسات تفسیر قرآن ویژه ماه مبارک رمضان در مهدیه مشهد اظهار داشت: خداوند در سوره احزاب می‌فرماید تقسیم‌بندی خاصی وجود دارد که براساس آن مسلمانان همگی مومن نیستند؛ مومن خداباوران و معادباوران هستند.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: باید باور کنیم که خدا یکی است و معاد نیز وجود دارد؛ واقعا سوال و بهشت و جهنمی وجود دارد و باید این را باور کنیم و مومن به کسی می‌گویند که این‌ها را باور دارد.

علم‌الهدی با اشاره به اینکه از مومنان دو طبقه صادقین و مخلصین داریم تاکید کرد: بعضی از مومنان براساس آیات قرآن، صادق هستند و راست می‌گویند و صداقت به خرج می‌دهند در مسیر عهدی که با خدا بسته‌اند.

وی تصریح کرد: شیطان دنیا و آخرت ما را تباه می‌کند؛ مال و جان را نباید به شیطان سپرد و اطاعت صرفا باید از خداوند متعال باشد و مال و جان نیز در راه خداوند متعال فدا شود و این همان چیزی است که عبادت نامیده می‌شود؛ اگر در مقابل این عهد به خدا وفا کردید، خداوند نیز به عهد خود وفا کرده و در آخرت، سرنوشت شما را به صورت ابدی در سعادت تامین می‌کند.

امام جمعه مشهدمقدس تاکید کرد: کسانی که در معامله با پروردگار به صداقت خود پای بند بوده‌اند به نذر خود وفا کرد‌ه‌اند؛ صادقین کسانی هستند که یا در راه خدا شهید شده‌اند و یا اینکه در انتظار شهادت هستند.

علم‌الهدی افزود: بعد از جریان هفت تیر، شهید بهشتی را در خواب دیدم؛ از ایشان پرسیدم ۷۲ تنی که در دفتر حزب شهید شده‌اند همه با هم یک جا هستید؟ ایشان فرمود: ه‌اند خیر؛ برخی از ما جلوتر هستند و برخی نیز اصلا به ما نمی‌رسند؛ در حالی که همه شهید بوده‌اند. شهادت دو قسم است شهادت ارادی و شهادت غیرارادی، شهدای ۷۲ تن افراد بسیار فوق‌العاده‌ای بودند.

وی با اشاره به اینکه در درگاه خداوند متعال، شهادت ارادی دارای جایگاه و ارج و قرب بالایی است تصریح کرد: خصوصیت دیگری که برای صادقین وجود دارد این است که صادقین، به اصطلاح قرآن جابه‌جا نمی‌شوند یعنی خط را عوض نمی‌کنند و در اخلاص و صداقت خود، مقاوم ایستاده‌اند و ریزشی نمی‌شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مشکلی که از سمت ریزشی‌های انقلاب داریم، از ضد انقلاب نداریم؛ ضدانقلاب از ابتدا به این سمت نیامده، اما کسی که از ابتدا در جریان انقلاب بوده و حتی در رده‌های بالا نیز از نظر بینش و بصیرت بوده بعضا ریزش کرده‌اند، اما صادقین کسانی هستند که ریزشی نیستند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها