خبرهای داغ:
شهردار منطقه 13 اصفهان:

آغاز پروژه های سه جانبه با جذب سرمایه گذارخصوصی

شهردار منطقه ۱۳ اصفهان گفت: درصدد آغاز پروژه های سه جانبه مالک خصوصی، شهرداری و سرمایه گذار خصوصی در منطقه هستیم.
کد خبر: ۹۱۳۵۸۳۴
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱

به گزارش حبرگزاری بسیج در اصفهان، محمد شرفا در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون ویژه برنامه سه شنبه ها با رسانه  اظهار کرد: مردم منطقه سیزده  شهر اصفهان سخت کوش و کمک کار شهرداری هستند.

وی بیان کرد: یک هزار و ۱۰۰ هکتار وسعت منطقه این شهرداری است و برای سال ۱۴۰۰ پیش بینی می شود جمعیت منطقه به  ۱۵۰ هزاررنفر برسد.

مدیر منطقه 13 شهرداری اصفهان افزود: شهرداری منطقه ۱۳ در سال ۹۷ حدود ۸۰ میلیارد تومان اعتبار داشت که این رقم در سال 98، به مبلغ  ۱۰۰ میلیارد رسیده است که ۶۳ درصد آن بودجه عمرانی و مابقی بودجه جاری است.

وی با بیان اینکه بودجه های عمرانی منطقه در سال 98،  ۴۵ درصد رشد نسبت به سال قبل داشته و درصدد هستیم بتوانیم بدهکاری های سال های قبل خود را کاهش دهیم، گفت: توجه به فضای سبز و پوشش اکولوژی یکی از اولویت های منطقه است.

شرفا عنوان کرد: در منطقه ۱۳ سرانه فضای سبز اکولوژی به ازای هر فرد،  28 دهم متر مربع است، استفاده از پساب اولویت ما در فضای سبز است؛ از طرفی  85 درصد آب فضای سبز را با اب  چهار حلقه چاه تأمین می شود.

وی افزود: استفاده از درختان دیم به تعداد یک هزار و 820 اصله درخت برای اولین بار و بهره مندی از گونه های سبز دائم و حذف چمن از جمله اقدامات مؤثر صورت گرفته است.

مدیر منطقه سیزده شهرداری اصفهان با تأکید بر این که طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در سال ۹۸ حدود ۸۰ پروژه کوچک و بزرگ فضای سبز داریم که ۷.۵ میلیارد تومان هزینه دارد، گفت: آبیاری تحت فشار و اصلاح گونه ها و آبیاری قطره ای از جمله پروژه های فضای سبز است.

وی در ادامه گریزی به مباحث فرهنگی شهردرای منطقه سیزده زد و اذعان داشت: در حوزه فرهنگی نگاه ویژه ای داریم که شامل هم بافت توسعه یافته و هم بافت فرسوده منطقه سیزده است.

شرفا عنوان کرد: تعداد مراکز فرهنگی ۱۰ مرکز است که هفت مرکز به بخش خصوصی واگذار شد، یک خانه فرهنگ و دو کتابخانه تخصصی مادر و کودک و چهار سالن مطالعه هم در این منطقه -داریم.

وی اضافه کرد: نگاه استفاده بهینه از فضاهای موجود مراکز جزء سیاست های شهرداری است، سه سالن ورزشی در منطقه ۱۳ و یک باغ بانوان پردیس وجود دارد.

مدیر منطقه سیزده شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در سال ۹۷ حدود ۲۰۲ برنامه فرهنگی اجراء شد، نگاه ما اجرای برنامه های فرهنگی در همه مناطق و استفاده بهینه از ظرفیت های منطقه است، همچنین 115 برنامه در حوزه سلامت و اجتماعی و ۸۷ در حوزه تفریحی و ورزشی برگزار شده است.

وی بیان کرد: چند برنامه شاخص در منطقه سیزده اجراء شد که اجرای بسته برنامه فرهنگی همزمان با افتتاح خیابان دستگرد و برنامه شب یلدا  که با حضور ۱۵۰ نفراز هنرمندان منطقه ۱۳ برکزار شد از جمله این برنامه ها بود و مورد استقبال شهروندان قرار گرفت.

شرفا تأکید کرد: از اول تیرماه تا آخر مرداد ۶۲ برنامه در محله های منطقه سیزده در سال ۹۸ اجرا می شود، برنامه ها موضوع محور، محله محور و مخاطب محور است.

وی ابراز کرد: در سال ۹۸ یکسری پروژه هایی که نیاز چند ساله مردم بوده اجرا می شود، تلاش برای باز شدن انتهای خیابان قائمیه و تعریض پل زندان از جمله پروژه هاست، همچنین ما دنبال دو مسیر کمکی در کنار خیابان باغ فردوس هستیم.

مدیر منطقه سیزده شهرداری اصفهان تصریح کرد: امروزه ثابت شده برای اجرای پروژه ها و حل مشکلات باید از پتانسیل سرمایه گذاری خصوصی بهره ببریم، لذا جذب سرمایه گذاری بسیار با اهمیت است و درصدد آغاز پروژه های سه جانبه  مالک خصوصی، شهرداری و سرمایه گذار خصوصی در منطقه هستیم.

وی با اشاره به 88 هکتار بافت فرسوده منطقه سیزده شهرداری اصفهان عنوان کرد: دفتر تسهیل گری در خیابان قائمیه راه اندازی شده است که این دفتر با هدف دعوت از مردم برای احداث پروژه هایی است که در زمینه بافت فرسوده اقدام کنند.

شرفا اذعان کرد: نگاه شهرداری این است که شهر اصفهان بافت مذهبی، ایرانی و اسلامی اش را  حفظ کند، البته باید بدانیم ساخت شهر فقط به دست مسئولین و شهرداری ها نیست بلکه مردم در این عرصه اهمیت دارند.

وی در پایان در توضیح پروژه های محرک توسعه گفت: پروژه های تجاری و مسکونی در این زمینه تعیین شده است و بنده اعتقاد دارم یکی از مؤثرترین راهکارها برای برون رفت از شرایط اقتصادی امروز استفاده از سرمایه گذاری خصوصی است.

ارسال نظرات