خبرهای داغ:

قوانین موجود متناسب با جنگ اقتصادی نیست

استاندار اصفهان گفت: قوانین مرتبط با تولید متناسب با جنگ اقتصادی نبوده و نیازمند اصلاح از سوی مجلس است.
کد خبر: ۹۱۲۹۴۵۱
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان؛  استاندار اصفهان روز گذشته در هفتاد و سومین جلسه شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی استان بیان کرد: اکنون که در جنگ اقتصادی قرار گرفتیم، قوانین مرتبط با تولید متناسب با جنگ اقتصادی نبوده و نیازمند اصلاح است.

عباس رضایی ادامه داد: نمایندگان مجلس با اصلاح قوانین کسب و کار باید این موارد را متناسب با شرایط روز، کارآمد کنند.

وی به نرخ بیکاری در استان اصفهان اشاره کرد و افزود: برای استانی مانند اصفهان که یکی از قطب های صنعتی کشور است، صحیح نیست که بیکاران آن از میانگین کشوری بیش از دو درصد باشد.

مقام ارشد دولتی در استان خاطر نشان کرد: مسائل و مشکلات باید در جلسات کارشناسی بین مدیران و مسئولان واحدهای تولیدی به صورت شفاف و بدون کم و کاست مطرح شود تا بتوان برای حل آن ها تصمیم های صحیح و اصولی اتخاذ کرد.

وی همچنین با بیان اینکه برای رونق تولید باید امیدآفرین باشیم گفت: بیان دیدگاه های مأیوس کننده، گره ای از مشکلات واحدهای تولیدی نمی کاهد بلکه موجب سرمایه گریزی می شود.

رضایی یکی از مشکلات استان اصفهان را کاهش روحیه ریسک پذیری مدیران بیان کرد و افزود: باید روحیه جسارت پذیری در بین مدیران و عوامل دستگاه های اجرایی استان تقویت شود.

وی با اشاره به اینکه برخی از واحدهای تولیدی و صنعتی با مشکلات بیمه ای مواجه هستند از مدیر تأمین اجتماعی خواست با بررسی مشکلات این واحدها نسبت به حل آنها اقدام کند.

استاندار اصفهان همچنین خواستار ارائه پیشنهادهای شاخص از سوی اتاق بازرگانی اصفهان برای حل مشکلات فعالان اقتصادی استان شد و افزود: چنانچه راهبردهای شاخص و متقنی از سوی اتاق بازرگانی اصفهان ارائه شود، آمادگی دارم هفته ای دو بار برای بررسی این راهبردها و حل مشکلات فعالان اقتصادی استان به اتاق بازرگانی بیایم.

رضایی در پایان با اشاره به جاری شدن سیل و تخریب بسیاری از واحدهای مسکونی و زیرساخت های برخی از شهرهای کشور بیان کرد: گر چه جاری شدن سیل موجب خسارت های زیادی شد، امّا فرصت خوبی است تا بنگاه های اقتصادی برای تأمین نیازها جهت بازسازی این مناطق فعالیت تولیدی خود را افزایش دهند.

ارسال نظرات