خطیب جمعه چناران:

اقدام امریکا علیه سپاه پاسداران جنگ روانی و تبلیغاتی است

امام جمعه چناران با اشاره به تروریست نامیدن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سوی ترامپ گفت:به نظر مى‏ رسد که دولت ترامپ به ‏دنبال اجراى یک عملیات روانى علیه ایران است. در واقع ترامپ به‏ دنبال نوعى تفکیک در اقتصاد ایران است تا اقتصاد تحریمى را از غیر تحریمى جدا کند و در نهایت سپاه را به ‏عنوان عامل مشکلات اقتصادى ایران معرفى کند.
کد خبر: ۹۱۲۶۷۸۸
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت الاسلام مظفر تاجی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه چناران با اشاره به تروریست نامیدن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سوی ترامپ گفت: طرح تروریستى اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامى از سال ۲۰۰۱ در دستور کار روساى جمهور آمریکا قرار داشته و جرج بوش و باراک اوباما روساى جمهور سابق آمریکا همواره به‏ دلیل هراس از پیامدهاى آن، از عملى کردن این طرح خوددارى مى ‏کردند.

وی افزود: بسیارى معتقدند که هدف فورى اقدام ترامپ و تیم وى با انتخابات بیست و یکمین دوره کنست اسرائیل مرتبط است. این تصمیم یک روز مانده به این انتخابات اتخاذ شده و در واقع آخرین برگ برنده ‏اى است که ترامپ در اختیار بنیامین نتانیاهو براى پیروزى در این انتخابات قرار داد.

امام جمعه چناران خاطر نشان کرد: برخى منابع آمریکایى به سى ان ‏ان گفته‏ اند که تروریستى خواندن سپاه بیشتر جنبه نمادین دارد چراکه این نهاد هم‏ اکنون نیز به موجب فرمانى که جرج بوش، رئیس ‏جمهور اسبق آمریکا، پس از حملات ۱۱ سپتامبر آن‏ را امضا کرد، از دید واشنگتن یک نهاد تروریستى به شمار مى‏ رود.

تاجی ادامه داد: به نظر مى‏ رسد که دولت ترامپ به ‏دنبال اجراى یک عملیات روانى علیه ایران است. در واقع ترامپ به‏ دنبال نوعى تفکیک در اقتصاد ایران است تا اقتصاد تحریمى را از غیر تحریمى جدا کند و در نهایت سپاه را به‏عنوان عامل مشکلات اقتصادى ایران معرفى کند.

فرمانده قرارگاه اجتماعی شهرستان بیان کرد: در برابر تصمیم آمریکا، باید راه‏ هاى ضربه زدن به اقتصاد آمریکا و شرکاى آن ‏را پیدا کرد. مثلا آمریکایى ‏ها در منطقه کارهاى پیمانکارى زیادى دارند و ایران مى‏ تواند روى مختل کردن فعالیت‏هاى آنان کار کند. یک وجه دیگر ضربه زدن به اقتصاد شرکاى منطقه ‏اى آمریکاست.

خطیب جمعه چناران با اشاره به کینه توزی آمریکا نسبت به سپاه پاسداران افزود: آمریکا بسیارى از شکست‏هاى خود را به ‏دلیل حضور تأثیرگذار سپاه در ایران مى ‏داند. شکست انواع فتنه ‏ها در داخل ایران، کودتاهاى ناکام، عبور ایران از تحریم‏ها و تکمیل پروژه ‏هاى نفتى و گازى در پارس جنوبى و همچنین تأمین امنیت داخلى همه به ‏دلیل اقتدار سپاه بوده است. علاوه بر این، شکست طرح تجزیه کشورهایى مانند سوریه، عراق و لبنان و همچنین شکست در به قدرت رساندن تروریست‏ها در سوریه و مسائل دیگر به ‏دلیل حمایت‏ هاى سپاه از مردم منطقه صورت ‏گرفته است. این مسائل باعث ایجاد نوعى عقده ترامپ نسبت به سپاه پاسداران شده و به‏ همین ‏دلیل با تروریستى اعلام کردن این نهاد مردمى سعى در انتقام دارند.

امام جمعه چناران در ادامه گفت: قراردادن سپاه پاسداران در لیست گروه‏هاى تروریستى از سوى آمریکا از دو وجه قابل بررسى است: یا اینکه این تصمیم تاریخ مصرف مشخصى دارد و با هدف کمک به نتانیاهو در انتخابات پارلمانى صورت‏ گرفته و احتمالا پس از برگزارى انتخابات و مخالفت کنگره آمریکا با تصمیم ترامپ تاریخ مصرف این اقدام نیز به پایان مى ‏رسد یا اینکه اهداف بلندترى براى این تصمیم در نظر گرفته شده که در این صورت تبعاتى که متوجه آمریکایى‏‌ها از این اقدام خواهد شد بسیار بزرگتر و هزینه برتر خواهد بود.

تاجی تصریح کرد: مقامات ایران پیش از این بار‌ها اعلام کرده بودند که در صورت تروریستى اعلام کردن سپاه از سوى آمریکا اقدامات شدیدى علیه واشنگتن صورت خواهد گرفت. اقدام نخست یعنى تروریستى اعلام کردن نظامیان آمریکا به جا و درست انجام گرفت، اما نکته مهم این است که باید در نظر داشت که احتمال اینکه این گونه اقدامات غرب با تحریک اسرائیل و با هدف سنجش حساسیت ایران نسبت به هرگونه تهاجم صورت بگیرد وجود دارد. در واقع ایران باید در این مرحله به‏ صورت قاطع، پیام مهم و واکنش مناسبى را علیه آمریکا از خود نشان دهد تا هرگونه نقشه‏ هاى بعدى نیز در نطفه خفه شوند.

خطیب جمعه چناران بیان کرد: در صورت تهدید کردن و عدم اجراى تهدید از سوى ایران، ماهیت و کارآمدى تهدید نیز زیر سؤال خواهد رفت؛ بنابراین باید به‏ صورت هوشمندانه و با در نظر گرفتن این نکته که ایران به‏ عنوان آغازگر هرگونه جنگى در جهان معرفى نشود واکنش قاطع به تصمیم ترامپ اتخاذ شود.

وی با اشاره به اینکه آمریکا محور تروریسم و تروریسم پرورى درجهان‏ است گفت: هیلارى کلینتون وزیر امور خارجه دوره اول ریاست جمهورى اوباما رسما اعلام مى‏ کند که القاعده ساخته دست آمریکاست که براى اهدافش در افغانستان شکل گرفت. در همین حال ترامپ نیز اعلام مى ‏کند که داعش توسط اوباما ساخته شده است. جالب توجه آنکه اوباما که ادعاى دموکراتیک و صلح طلب بودن سر مى ‏دهد در سال ۲۰۱۴ با ورود داعش به عراق اعلام مى‏ کند که هدف آمریکا نابودى داعش نیست و صرفا به ‏دنبال مدیریت آن است چراکه در مواردى داعش در چارچوب منافع آمریکا حرکت مى‏ کند.

امام جمعه چناران با اشاره به سوءاستفاده آمریکا از جایگاه خود در مجامع بین المللی افزود: آمریکا با پوشش ناتو جنگى را علیه یوگسلاوى به راه انداخت. بمباران این کشور ۷۸ روز به طول انجامید و یوگسلاوى از هم فروپاشید. کشتار مسلمان‏ها توسط صرب‏ها با مشارکت آمریکا صورت گرفت. هزاران مسلمان در «سربرنیستا» به دست صرب‏ها قتل‏ عام و زنده بگور شدند و آمریکا و سازمان ملل که ادعاى کمک به برقرارى صلح در بالکان را داشتند در برابر آن سکوت و حتى حمایت کردند.

وی ادامه داد: حمله و اشغال افغانستان به بهانه تعقیب گروه القاعده در حالى که در طول ۱۸ سال حضور در این کشور نه تنها اقدامى براى برقرارى امنیت در این کشور نداشته ‏اند، بلکه به ‏صورت مستقیم به کشتار مردم پرداختند. سازمان ملل بار‌ها گزارش داده است که وضعیت افغانستان با حضور نیروهاى آمریکایى بدتر از گذشته شده است و بمباران هیروشیما و ناکازاکى ژاپن توسط آمریکا حدود ۰۰۰/۲۲۰ نفر را به کام مرگ کشاند که بیشتر آنان را شهروندان غیرنظامى تشکیل مى‏ دادند. بیش از ۰۰۰/۱۰۰ نفر بلافاصله هنگام بمباران کشته شدند و بقیه تا پایان سال ۱۹۴۵ بر اثر اثرات مخرب تشعشعات رادیواکتیو جان خود را از دست دادند.

مظفر تاجی در ادامه به جنایات آمریکا علیه ملت ایران اشاره کرد و افزود: حمله به هواپیماى مسافربرى ایران و قتل عام تمامى ۲۹۰ نفر سرنشین این هواپیما در حالى که به جاى مجازات عاملان این جنایت به آن‏ها مدال شجاعت و پیروزى داده شد، از جنایات تروریستى نظامیان آمریکایى به کودکان و زنان یک هواپیماى مسافربرى بود.

فرمانده قرارگاه اجتماعی شهرستان چناران افزود: نمود دیگر تروریسم دولتى آمریکا را در زندان‏ هاى آمریکا در عراق مى ‏توان مشاهده کرد. آن‏جا در زندان ابوغریب شدیدترین جنایات تروریستى را علیه زندانیان عراقى که ‏بى ‏گناه بوده‏ اند، صورت داده ‏اند و نیز جمع آورى تروریست‏ها همچون ابوبکر بغدادى سرکرده داعش در زندانى واحد و در نهایت آزادسازى آن‏ها براى تحقق سناریوى بحران ‏سازى در عراق و سوریه با بهره ‏گیرى از تروریسم از مصداق بارز آمریکا در کمک و سازماندهى تروریسم است.

خطیب جمعه چناران در ادامه ضمن اشاره به فعالیت‌های تروریستی آمریکا در نقاط مختلف دنیا افزودند: حمایت از گروه‏هاى تروریستى همچون منافقین که دستشان به خون ۱۷ هزار ایرانى آغشته است و نیز حمایت از جیش الظلم و جندالشیطان که ماهیت تروریستى آن‏ها بر جهانیان آشکار است، امروز کارنامه آمریکا را در ایجاد، حمایت و بکارگیرى از تروریسم را آشکار کرده است. آمریکا در حمایت از منافقین بعد از بسته شدن کمپ اشرف در عراق، آن‏ها را به آلبانى برده و تحت حمایت خود قرار داد. آمریکا حتى در خاک خود به آن‏ها مجوز فعالیت داده است. بولتون مشاور امنیت ملى آمریکا رسما به حمایت از منافقین پرداخته و روابط آمریکا با آن‏ها دوستانه عنوان کرده است.

وی با اشاره به پیامدهاى اقدام آمریکا در تروریستى نامیدن سپاه پاسداران‏ گفت: تروریستى نامیدن سپاه پاسداران انقلاب اسلامى مى ‏تواند پیامدهاى زیادى براى آمریکا به همراه داشته باشد. آسیب ‏پذیرى نیروهاى نظامى آمریکا به ‏سبب تروریستى خوانده شدن، بسیار بیشتر از آسیب پذیرى سپاه است. چراکه ایران در منطقه ابزارهاى فراوانى براى تهدید و منزوى ‏سازى نیروهاى نظامى آمریکا دارد، اما آمریکایى ‏ها علیه سپاه هرچه داشتند تاکنون عملیاتى کرده‏ اند.

امام جمعه چناران گفت: فرماندهان نظامى آمریکا نگرانند که این کار، ایران را به سمت اقدامات تلافى جویانه علیه نیروهاى آمریکایى در منطقه سوق دهد. به گفته یک مقام آمریکایى که خواست نامش فاش نشود، این فرماندهان قصد دارند به نیروهاى باقیمانده کشورشان در عراق، سوریه و نقاط دیگر درباره احتمال چنین اقداماتى هشدار دهند.

وی ادامه داد: علاوه بر عراق که حدود پنج هزار و ۲۰۰ نیروى آمریکایى در آن حضور دارند و سوریه که تقریباً ۲ هزار نیرو در آنجا باقى مانده‏ اند، پنجمین ناو آمریکایى در خلیج فارس است و پایگاه هوایى آمریکا در قطر وبحرین نیز در معرض خطر است.

تاجی تصربح کرد: شبکه راشا تودى اعلام کرد، آمریکا در حمایت از نتانیاهو در مقابل ایران کارى جز شلیک تیر به پاى خود نکرده است، تیم ترامپ اشتباه محاسباتى را مرتکب شده که عواقب آن یک جنگ بزرگ و به خطر انداختن جان سربازان خود در خاورمیانه و آسیا است.

فرمانده قرارگاه اجتماعی شهرستان ضمن اشاره به پیامد‌های این اقدام آمریکا افزود: یکى از مهمترین پیامدهاى اقدام ترامپ در مورد سپاه پاسداران انقلاب اسلامى، تعمیق وحدت ملى بین گروه‏ هاى مختلف در ایران بود. پس از این اقدام، گروه‏هاى مختلف هم صدا با هم از سپاه پاسداران حمایت کرده و هشتگ «من یک پاسدار هستم» به یکى از داغ‏‌ترین مباحث بین گروه‏هاى مختلف در فضاى مجازى تبدیل شد.

«ریچارد نفیو»، مقام سابق وزارت خارجه آمریکا که از او به‏ عنوان یکى از معماران تحریم ‏هاى ضدایرانى یاد مى ‏شود، گفت: اقدام واشنگتن براى قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامى در فهرست سازمان‏هاى اصطلاحاً. «تروریستى»، از سر ناتوانى واشنگتن است

خطیب جمعه چناران گفت: نامگذارى سپاه پاسداران به ‏عنوان یک «سازمان تروریستى» پایه و مبناى حقوقى ندارد و صرفاً یک اقدام سیاسى و جنگ روانى است. نظامیان آمریکایى که با بحران خودکشى مواجه هستند و این بحران به مرز هشدار رسیده است در آینده با هراس و ترس بیشترى مجبور به زندگى در منطقه خواهند بود.

امام جمعه چناران ضمن اشاره به پیامد‌های این اقدام آمریکا در سطح منطقه افزود: ترامپ با این تصمیم خود موجب شد هر سرباز آمریکایى از این به بعد براى نیروهاى ایران یک تروریست مانند دیگر گروه‏هاى تروریستى به شمار برود و این به‏ معناى پایان تردد آزادانه این نظامیان در عراق خواهد بود. پیش از این نیز ترامپ به ‏دلیل تهدیدات امنیتى مجبور شد با چراغ خاموش و شبانه به عراق سفر کند، به نظر مى ‏رسد که از این به بعد ترامپ اساسا به ‏دنبال سفر به هیچ کشورى که در همسایگى ایران قرار دارد، نباشد.

تاجی افزود: در کل مى ‏توان گفت که اقدام ترامپ در مورد سپاه، تبعات بسیار زیادى را براى آمریکا به ‏دنبال خواهد داشت. امنیت نظامیان آمریکایى به خطر خواهد افتاد، زمینه براى ‏بى‏ ثباتى بیشتر در منطقه فراهم خواهد شد و حتى متحدان آمریکا نیز به نوعى در معرض تهدید قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به دلایل این اقدام ترامپ، به سیلى محکم سپاه به آمریکا اشاره و گفت: شکست‏هاى متوالى آمریکا در برابر سپاه پاسداران انقلاب اسلامى یکى از دلایل اصلى تروریستى اعلام کردن سپاه بوده است. سپاه در همه دوران تحریم توانسته است شعله کار و توسعه را در کشور فروزان نگه دارد.

امام جمعه شهرستان گفت: سپاه از عوامل اصلى ضربه‏ گیرى تحریم ‏هاى آمریکا علیه ایران بوده است که خودکفایى بنزین آخرین شاهکار این جریان مقدس و مردمى است. سپاه و جریان مردمى وابسته به آن در جهان اسلام، محیط خاورمیانه اسلامى و خلیج فارس را براى آمریکا ناامن کرده است.

خطیب جمعه چناران ضمن اشاره به پیشرفت‌ها و دستاورد‌های چهل ساله سپاه پاسدران افزود: یکى از مهمترین دستاوردهاى سپاه پاسداران بعد از انقلاب اسلامى در حوزه هوافضا، ساخت و به راه اندازى موشک ‏هاى مختلف با بردهاى کوتاه، متوسط و بلند بوده است که همین مسأله باعث شده است تا آمریکا بار‌ها به ‏دنبال تحریم موشکى ایران باشد
ارسال نظرات
پر بیننده ها