خبرهای داغ:

با وجود بانک‌های خصوصی، دولت تابع بانک‌هاست

امام جمعه اصفهان گفت: ما از ابتدا متعقد بودیم که بانک‌ها باید دولتی باشند و با وجود بانک‌های خصوصی دولت تابع بانک‌ها بوده و نه بانک تابع دولت است.
کد خبر: ۹۱۲۳۹۷۴
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان؛ نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان در خطبه های این هفته نماز جمعه بیان کرد: اینکه انقلاب در این ۴۰ سال منحرف نشده به این دلیل بوده که ما برای خدا و پیاده شدن احکام اسلام انقلاب کردیم تا زیر سلطه دشمن و اجانب نرویم و بسیار از ارزش‌های اسلامی را در این انقلاب حفظ کردیم.

 

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد ادامه داد: همانطوری که سوره توحید شناسنامه خداوند است که در آن به بی همتای و بی نیازی خدا اشاره شده، شناسنامه انسان‌های مومن نیز سوره والعصر است؛ زیرا خداوند در این سوره می‌فرماید قسم به عصر که انسان‌ها در خسران هستند، در اینجا منظور از خسران این است که همه انسان‌ها در حال خسارت عمر هستند؛ مگر دسته‌ای که ایمان آورده اند و در ادامه خداوند متعال به انجام عمل صالح و دعوت دیگران به صبر اشاره می‌کند.

 

وی خاطرنشان کرد: رونق اقتصادی به صرف گفتن نیست و باید کارشناسان و اقتصاددانان بررسی کنند که آیا با این بهره‌های بانکی اقتصاد اسلامی و یا اصلاً اقتصاد رونق می‌گیرد و کسی زیر بار تولید می‌رود یا خیر و اگر وام هم بگیرند، وام را در بانک می‌گذارند و سود آن را بدون زحمت، مالیات و عوارض استفاده می‌کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در ادامه عنوان کرد: همان طور که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند چه معنایی دارد مرتب مجوز برای بانک‌های خصوصی صادر می‌شود، ما از ابتدا متعقد بودیم که بانک‌ها باید دولتی باشند و با وجود بانک‌های خصوصی دولت تابع بانک‌ها بوده و نه بانک تابع دولت است.

 

امام جمعه اصفهان با اشاره به ماه شعبان و روز پاسدار عنوان داشت: کار سپاه در همه زمینه‌ها است، مانند همین سیل اخیر که همه نیروها به کمک مردم رفته و بیل به دست گرفتند، البته شاید ما نتوانیم بیل به دست بگیریم اما کمک مالی می‌توانیم بکنیم، چرا که این سیل خسارات سنگینی به جای گذاشته و هیچ دولتی هم نمی‌تواند این مشکلات را به تنهایی جبران کند و همه باید کمک کنند.

 

وی تصریح کرد: باران رحمت خدا است، اما گاهی اشتباهات خودمان باعث ضرر در مواقع بحرانی می‌شود؛ مثلا در مسیر آب ساختمان ساختن یا خیابان کشی‌های بدون مطالعه باعث خسارت بار شدن بارندگی و ایجاد سیل می‌شود.

ارسال نظرات