فرمانده ناحیه سپاه چناران در گفت‌وگو با «بسیج»»

خون شهدای ما امتداد خون شهدای کربلاست

فرمانده سپاه ناحیه چناران گفت: خون شهدای ما امتداد خون شهدای کربلاست
کد خبر: ۹۱۲۱۵۲۸
|
۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸
 سرهنگ پاسدار آذرکیش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ اظهار داشت: به خود می‌بالیم در کشوری زندگی می‌کنیم که جای جای آن عطر آگین از حضور شهیدانی که تاریخ ما را با نثار خون خویش، برای سربلندی ایران عزیز رقم زدند. به روح پاکشان درود می‌فرستیم و خاضعانه در برابر آرمان‌های بزرگ امام شهیدان سر فرود می‌آوریم.
 
وی ادامه داد: بزرگترین و شایسته‌ترین کاری که یک فرد می‌تواند انجام دهد گذشتن از جان و گذشتن از عزیزترین افراد خانواده است که این مهم به دست شهدا و خانواده‌های معظم شان اتفاق افتاده است.
 
فرمانده سپاه  ناحیه چناران بیان کرد: پیرامون مقام شهادت بنده حقیر جایز نیست از خود چیزی بگویم وقتی خداوند متعال به بهترین شکل شهید را تعریف می‌کند و روزی خور در نزد خود اعلام و به ما می‌گوید قادر به احساس آن‌ها نیستید.
 
وی تاکید کرد: همچنین در تعریف شهید و شهادت به فرمایشات امامین انقلاب توجه می‌کنیم آنگاه که در فراز‌هایی اینگونه می‌فرمایند: ملتی که شهادت برای او سعادت است پیروز است. خون شهدای ما امتداد خون شهدای کربلاست. شهادت یعنی وارد شدن در حریم خلوت الهی…
 
آذرکیش افزود: گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و بهره گیری از وجود شهدا و خانواده‌های آنان و به مصداق فرمایشات حضرت آقا که خدمت به فرزندان و خانواده شهید یک افتخار است رده‌های سپاه چناران شامل پایگاه‌های بسیج و حوزه‌ها و ستاد ناحیه چناران با حضور جوانان بسیجی در سال ۹۷ بیش از ۱۴۲ مورد دیدار با خانواده معظم شهدا در سطح شهرستان از دورترین روستا‌ها تا مرکز شهر انجام شده است و در این دیدار‌ها خاطرات و سخنان تاثیرگذاری از خانواده معزز شهدا دریافت شده که بیش از این نیاز است به این خاطرات گرانب‌ها و این روحیه گرانسنگ آنان پرداخته شود و ثبت و ضبط گردد.
 
وی ادامه داد: مادر شهید حضرتی اعلام می‌کرد چند فرزند به دنیا آوردم همه از دنیا رفتند از خداوند خواستم فرزندی برای بندگی خودش به من عنایت کند همین فرزندم که شهید شد بعد از فرزندان فوتی به من هدیه داد و نهایتا در سن ۱۶ سالگی به شهادت رسید.
 
فرمانده سپاه چناران در پایان خاطر نشان کرد: سپاه چناران در سال ۹۷ افتخار دارد که ۳۳ یادواره شهدا را بر اساس فرمایش حضرت آقا که زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست در اقصی نقاط شهرستان با همکاری مردم و برخی از تشکل‌های اداری و نهاد‌های دولتی برگزار نماید و از خداوند منان می‌خواهم عاقبت همه ما را شهادت در راه خودش قرار دهد که این نیکو‌ترین دعا در حق خومان است و تا آن زمان بتوانیم راه شهدا را نیز ادامه دهیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها