فرماندار خلیل آباد:

کانون‌های مساجد نقش محوری در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند

فرماندار خلیل آباد با بیان اینکه نقش کانون‌های مساجد در کاهش آسیب‌های اجتماعی، یک نقش محوری است، گفت: هرچه جوانان ارتباط بیشتری با مساجد داشته باشند قطعاً شاهد کاهش اسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه و شهرستان خواهیم بود.
کد خبر: ۹۱۲۰۹۳۴
|
۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، مجتبی شاکری پیش از ظهر امروز در گردهمایی کانون‌های مساجد شهرستان خلیل آباد اظهار داشت: کانون‌های مساجد به عنوان سنگر و دژ محکمی هستند که در مساجد فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه این بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی در سطح شهرستان بر عهده این کانون‌ها است و در طول سال فعالیت‌های چشمگیری را از آن‌ها شاهد و ناظر هستیم، خاطرنشان کرد: حضور بیش از ۲۰۰ نفر از اعضای این کانون‌ها در دهه فجر و مراسم نمادین ورود حضرت امام (ره) یکی از فعالیت‌های برجسته کانون‌های مساجد شهرستان بود.

فرماندار خلیل آباد کاهش آسیب‌های اجتماعی را یکی از دغدغه‌های مسئولان در کنار فعالیت‌های اقتصادی دانست و تصریح کرد: نقش کانون‌های مساجد در کاهش آسیب‌های اجتماعی، یک نقش محوری است.

وی با تاکید بر اینکه هرچه جوانان ارتباط بیشتری با مساجد داشته باشند قطعاً شاهد کاهش اسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه و شهرستان خواهیم بود، اذعان کرد: کانون‌های مساجد به عنوان یک دژ مستحکم در برابر هجمه دشمنان قرار گیرند و باید با تنوع برنامه‌ها و خرد جمعی، مساجد را به عنوان اتاق فکر برنامه ریزی فرهنگی در سطح شهر و روستا مطرح کنند و جوانان را برای برنامه ریزی فعالیت‌های خود به کارگیری کنند.

شاکری با بیان اینکه روحانیون در کنار مدیران کانون‌های مساجد نیز نقش مهمی را بر عهده دارند و همه باید با وحدت و همدلی به تناسب شهر و روستا برای فعالیت‌های فرهنگی تلاش کنیم، عنوان کرد: اگر در روستایی سرقت، طلاق یا بزه کاری‌های اجتماعی دیگری دارد باید بتوانیم با استفاده از ظرفیت کانون‌های مساجد در جهت کاهش آن‌ها گام برداریم.

وی با اشاره به اینکه باید به سمت محکم‌تر کردن پایه‌های اعتقادی و فرهنگی جوانان حرکت کنیم، تشریح کرد: فضای مجازی نیز یکی دیگر از ابزار‌هایی است که اگر از آن درست استفاده نشود می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

فرماندار خلیل آباد با تاکید بر اینکه دشمن برای فاصله انداختن بین جوانان و مساجد برنامه دارد، ابراز کرد: حضور جوانان در مساجد باید پر رنگ باشد و در این زمینه از ظرفیت بسیج، سپاه و روحانیون و … استفاده شود و در سطح مساجد فعالیت‌های فرهنگی بیشتری انجام شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سطح شهرستان نیز بار فرهنگی و معنوی بسیاری از دستگاه‌های فرهنگی را به دوش می‌کشند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها