به همت سربازان گمنام امام زمان (عج) سپاه ناحیه حر مشهد:

سومین شبکه قاچاق دارو متلاشی شد

فرمانده سپاه ناحیه حر مشهد گفت: به همت سربازان گمنام امام زمان (عج) سپاه ناحیه حر مشهد در کمتر از ۲ ماه سومین شبکه قاچاق دارو متلاشی شد و مسئولان یک مرکز ترک اعتیاد بازداشت شدند.
کد خبر: ۹۱۱۶۳۱۲
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۱
سرهنگ پاسدار مهدی رزراعتخواه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ اظهار کرد: سومین شبکه قاچاق و توزیع دارو‌های غیرمجاز در حالی با تلاش نیرو‌های اطلاعات سپاه حُر مشهد در کمتر از دو ماه متلاشی شد که پرونده عرضه و توزیع دارو‌های غیرمجاز با دستگیری متصدیان و مسئولان یک مرکز ترک اعتیاد وارد مرحله جدیدی شد.

وی افزود: بیست و پنجم دی ماه گذشته سلطان ترامادول توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) سپاه ناحیه حر دستگیر شد و بدین ترتیب در ادامه این عملیات، اعضای دومین شبکه قاچاق دارو نیز با هزاران قلم دارو‌های غیرمجاز و مخدردار در چنگ قانون گرفتار شدند، اما عملیات و رصد‌های اطلاعاتی سربازان گمنام به پایان نرسید و آنان همچنان به ردیابی سرشاخه‌های قاچاق و توزیع دارو‌های غیرمجاز پرداختند.

فرمانده سپاه ناحیه حر مشهد در ادامه گفت: بیست و سوم بهمن ماه، نیرو‌های اطلاعاتی سپاه ناحیه حر مشهد از طریق منابع خبری و ردزنی‌های اطلاعاتی به سرنخ‌هایی رسیدند که نشان می‌داد متصدی یک عطاری در بولوار طبرسی شمالی مشهد نیز به صورت گسترده در توزیع دارو‌های مخدردار مانند متادون فعالیت دارد بنابراین آنان پس از ۱۰ روز اقدامات اطلاعاتی و تخصصی در نهایت موفق شدند محل انبار دارو‌های غیرمجاز را که در طبقه اول یک ساختمان دو طبقه بود، شناسایی کنند.

زراعتخواه در ادامه با اشاره به شناسایی این انبار گفت: با فراهم شدن مقدمات عملیات نیرو‌های اطلاعات سپاه ناحیه حر در نیمه شب سوم اسفند این مکان را در بولوار طبرسی شمالی به محاصره درآوردند و سپس با هماهنگی و کسب مجوز‌های قضایی وارد ساختمان شدند و با دستگیری جوان ۳۰ ساله‌ای که متصدی عطاری بود به بازرسی از مخفیگاه وی پرداختند.

وی افزود: در بازرسی از این انبار مقادیر زیادی دارو و شربت‌های ترک اعتیاد به دست آمد و با تجزیه و تحلیل‌های اطلاعاتی و همچنین بازجویی از عامل توزیع دارو‌های غیرمجاز ادامه عملیات به منطقه سیدی مشهد کشیده شد و مشخص گردید که برخی از پزشکان یا عواملی که به دریافت دارو‌های دولتی دسترسی دارند، نقش اصلی را در این ماجرا ایفا می‌کنند.

وی ادامه داد: سربازان گمنام سپاه ناحیه حر مشهد با هماهنگی قضایی و گسترش فعالیت‌های اطلاعاتی خود بالاخره ردی از یک مرکز ترک اعتیاد به دست آوردند که بررسی‌ها نشان می‌داد متصدیان و مسئولان آن در توزیع دارو‌های غیرمجاز فعالیت می‌کنند، اما به دلیل این که مرکز مذکور دارای مجوز‌های قانونی بود، روند عملیات به شیوه نفوذی و خرید‌های صوری تغییر کرد به همین دلیل گروهی از نیرو‌های اطلاعات سپاه حر مشهد وارد معامله صوری با مسئولان این مرکز شدند و ۴۰۰ عدد قرص متادون و ب. ۲ را خریداری کردند، اما هنگام تحویل محموله دارو‌های غیرمجاز ناگهان، برق دستبند‌های فولادین قانون درخشید و در میان بهت و ناباوری عاملان فروش دارو‌های غیرمجاز بر دستان آنان گره خورد.

فرمانده سپاه ناحیه حر مشهد گفت: در ادامه این عملیات، نیرو‌های سپاه ناحیه حر وارد کلینیک شدند و مقادیر زیادی انواع دارو‌های غیرمجاز را کشف کردند و سپس با دستور قضایی این مکان پلمب گردید و دو خانم دکتر که از مسئولان مرکز بودند نیز بازداشت شدند.

زراعتخواه در پایان گفت: در مجموع این عملیات ۱۹ لیتر شربت متادون و حدود ۲۰ هزار قلم انواع دارو‌های مخدردار و جنسی کشف گردید، اما هنوز این عملیات ادامه دارد و مکان‌های دیگری مورد شناسایی قرار گرفته اند که در توزیع و قاچاق دارو‌های غیرمجاز نقش دارند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها