معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی خبر داد:

همایش تجلیل از واقفان دهه چهارم انقلاب اسلامی برگزار می‌شود

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از برگزاری همایش تجلیل از واقفان دهه چهارم انقلاب اسلامی استان همزمان با دهه فجر خبر داد.
کد خبر: ۹۱۰۹۲۹۴
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت الاسلام جمال ایزدی در نشست خبری در  بیان کرد: یکی از دستاورد‌های بزرگ انقلاب اسلامی این است که در طول ۴۰ سال و به ویژه در دهه آخر شاهد مشارکت مردم در امر وقف بودیم.

وی با بیان اینکه از ۴۰۰۰ وقف استان ۱۸۰۰ مورد مربوط به دهه چهارم انقلاب اسلامی است، ادامه داد: امروز در هر موضوعی اعم از فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی شامل ازدواج جوانان، تأمین هزینه‌های درمانی، امور خیریه و... واقفان خیراندیش وقف‌هایی به ثبت رسانده اند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی اظهار کرد: وقف‌های جمعی که چندین سال است در استان راه اندازی و باعث شده مردم از هر طبقه اقتصادی بتوانند واقف شوند.

ایزدی تصریح کرد: با راه اندازی وقف مشارکتی موضوعاتی، چون طرح مهر فاطمی در راستای ترویج سبک زندگی فاطمی، طرح وقف ایثار و شهادت، وقف قرآنی که در آموزش و پرورش در حال انجام است و وقف علم و فناوری نیز در این خصوص فعال شد.

وی ادامه داد: در راستای ثبت موقوفات با نیات مورد نیاز جامعه ۵۰ انجمن یاوران وقف از جمله وقف علمی، قرآنی، سلامت و... در استان فعال شده که در خصوص آن موضوعات به ترویج فرهنگ وقف می‌پردازد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افزود: وقف ویژه زائران حسینی (ع) در قالب دو موضوع شامل اعزام زائر اولی‌ها با شرایط ویژه به کربلای معلی و خدمت رسانی به زائران اربعین با برپایی موکب در عراق از جمله نیاتی است که ثبت شده است.

وی گفت: در خصوص زائران رضوی (ع) نیز در دو قالب شامل اعزام زائر اولی با شرایط تعریف شده از جمله افرادی که سن بالای ۴۰ سال دارند و به لحاظ مالی بضاعت ندارند و همچنین زائران پیاده دهه پایانی صفر نیز از سوی اداره اوقاف خدمت رسانی می‌شود.

ایزدی ادامه داد: همزمان با دهه فاطمیه (س) در بقاع متبرکه استان برنامه‌های متعددی شامل برنامه‌های فرهنگی، معنوی و سخنرانی در حال برگزاری است و برای این ایام نیز مبلغانی به بقاع شاخص استان اعزام شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی اضافه کرد: همزمان با ۱۸ بهمن ماه ساعت ۱۸ شب شعر فجر فاطمی با حضور شاعران مطرح آئینی از جمله استاد شفق، استاد افسانه سادات معینی، استاد محمد اکبر زاده و... در محل مهدیه امام خامنه‌ای برگزار می‌شود.

وی از برگزاری همایش تجلیل از واقفان دهه چهارم انقلاب اسلامی استان خراسان رضوی همزمان با ۲۵ بهمن ماه خبر داد.

ایزدی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تعدادی از واقفان وفات یافته اند از تعداد ۱۷۰۰ نفر از واقفان و خانواده‌های آنان برای شرکت در مراسم تجلیل دعوت شده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها