همزمان با ایام‌الله دهه فجر؛

آیین اجرا و افتتاح كشوري طرح 40 هزار پروژه عمرانی زودبازده برگزار شد

همزمان با ایام‌الله دهه فجر و چهلمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، آیین اجرا و افتتاح طرح 40 هزار پروژه عمرانی زودبازده جهادی همزمان با سراسر کشور از طریق ویدیو کنفرانس در استان خراسان رضوی برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۰۶۷۰۳
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، این آیین باشکوه عصر امروز با حضور سردار پاسدار یعقوبعلی نظری؛ فرمانده سپاه امام رضا(ع)، رزم حسینی؛ استاندار خراسان رضوی، سردار پاسدار یوسفعلی‌زاده مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین فرزانه ؛ امام جمعه موقت مشهد و سایر فرماندهان نظامی و انتظامی استان و اعضای شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد.

سردار پاسدار یعقوبعلی نظری در این مراسم با اشاره به اینکه اغلب فعالیت‌های محرومیت زدایی و پروژه‌های عمرانی توسط بسیج سازندگی، قرارگاه شهید برونسی و قرارگاه پیشرفت و آبادانی در سطح شهر مشهد و استان خراسان رضوی صورت می‌گیرد، اظهار کرد: بسیج سازندگی در سطح استان جزء تشکیلات اصلی سپاه امام رضا(ع) برای تعامل با دستگاه‌های مختلف دولتی و خصوصی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: علاوه بر بسیج سازندگی، قرارگاه اختصاصی شهید برونسی در سال 94 با رویکرد فعالیت‌های اجتماعی و ارائه خدمات کوچک عمرانی محدوده حاشیه شهر مشهد افتتاح شده است و همچنین قرارگاه پیشرفت و آبادانی با هدف آبادسازی دهستان‌های محروم در استان خراسان رضوی راه‌اندازی شد.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) اضافه کرد: پس از راه‌اندازی قرارگاه پیشرفت و آبادانی از میان 100 دهستان الگو در سراسر کشور، مسئولیت آبادانی 6 دهستان شامل 5 دهستان مرزی در شهرستان‌های سرخس، تربت جام، کلات، تایباد و یک دهستان در شهرستان زاوه بر عهده این قرارگاه قرار گرفت.

بهره‌برداری رسمی از 2 هزار پروژه عمرانی در قالب 18 عنوان

سردار پاسدار نظری ضمن بیان این مطلب که امروز به همت بسیج سازندگی، قرارگاه اختصاصی شهید برونسی و قرارگاه پیشرفت و آبادانی قرار بر افتتاح بیش از 2 هزار پروژه است، بیان کرد: بنده و همکارانم از اینکه با کمک این سه تشکیلات با اجرایی کردن پروژه‌های زودبازده و محرومیت زدایی به مردم خدمت رسانی می‌کنیم بسیار مفتخرم.

وی خاطرنشان کرد: 2 هزار پروژه عمرانی با 18 عنوان از جمله خانه‌های محروم، بندهای خاکی، خانه عالم و ... که طی دو سال گذشته با هدف احداث، تکمیل و ترمیم در سطح استان انجام شده امروز به صورت رسمی بهره‌برداری از آن‌ها صورت می‌گیرد.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) ضمن بیان این مطلب که دستور عملیاتی شدن 40 هزار عنوان پروژه زودبازده امروز در این مراسم صادر می‌شود، بیان کرد: سهم استان خراسان رضوی از این میزان 3 هزار و 650 پروژه نظیر ساخت 3 هزار خانه برای افراد محروم در سطح استان است.

سردار نظری یکی از پروژه‌های مهم سپاه امام رضا(ع) را ساخت جاده سنگانه بیان کرد و گفت: هزینه بسیار زیادی برای ساخت این جاده صرف شده است که امروز در این مراسم افتتاح آن کلید خواهد خورد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت و توانمندی‌های مردمی تشکیلات بسیج سازندگی، قرارگاه اختصاصی شهید برونسی و قرارگاه پیشرفت و آبادانی برای کمک به دستگاه‌ای اجرایی و دولتی بهره‌گیری شود، افزود: یکی از نیاز‌های کنونی جامعه هماهنگی میان دستگاه‌های دولتی و تشکیلات مردم نهاد برای نظارت و اجرای تخصصی فعالیت‌هاست که بسیج این کارایی و توانمندی را دارد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها