امام جمعه نیشابور:

هجمه‌های دشمن، فعالیت رسانه‌ای برای رساندن پیام انقلاب را دشوار می‌کند

امام جمعه نیشابور یکی از وظایف رسانه‌ها را رساندن دستاورد‌های انقلابی به‌مردم دانست و گفت: هجمه‌های دشمن، فعالیت رسانه‌ای برای رساندن پیام انقلاب را دشوار می‌کند.
کد خبر: ۹۱۰۶۳۱۵
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت الاسلام یعقوبی در جمع کاروان رسانه ای انقلاب که به‌منظور بررسی دستاورد‌های انقلاب اسلامی و به همت سازمان بسیج رسانه استان در نیشابور برگزار شد، ضمن تمجید از این حرکت بسیج رسانه، یکی از وظایف رسانه‌ها را رساندن دستاورد‌های انقلابی به‌مردم دانست و گفت:  یکی از وظایف رسانه‌ها باید رساندن پیام انقلاب و دستاوردهای آن  باشد.
 
وی با بیان اینکه هجمه‌های دشمن، فعالیت رسانه‌ای برای رساندن پیام انقلاب را دشوار می‌کند، افزود: رسانه‌ها بایستی ابعاد مختلف انقلاب را رصد و شناسایی و به نسل جوان بشناسانند.

امام جمعه شهرستان نیشابور ادامه داد: در کشور و بویژه نیشابور مناطقی داشتیم که پیش از انقلاب نمی‌توانستند با شهر ارتباط برقرار کنند، اما امروز تمام نقاط دور دست شهرستان نیشابور با شهر ارتباط دارند.

وی با بیان اینکه بسیاری گذشته را ندیدند و نمی‌دانند گذشته روستا‌ها و شهر‌ها چگونه بوده است؛ ابراز کرد: به‌همین دلیل جوانان نمی‌توانند خدمات قبل و بعد از انقلاب مقایسه کنند.

حجت الاسلام یعقوبی تاکید کرد: مسؤولان ما در سطح شهرستان و استان از کمبود‌ها و چالش‌ها خبر دارند و تلاش دارند ولی به دلیل برخی کمبودها برخی مشکلات روی زمین می‌ماند.

امام جمعه شهرستان نیشابور یاداور شد:  نیشابور یکی از شهر‌هایی است که از نظر فرهنگی و تاریخی قدمتی دیرینه دارد و از این جهت جز شهرهای انگشت شمار  است.
 
وی به مقایسه وضعیت نیشابور در قبل و بعد از انقلاب پرداخت و گفت: در قبل از انقلاب در نیشابور دانشگاهی نداشتیم ولی امروز بیش از ۲۰ دانشگاه و مرکز آموزش عالی و ۲۰ هزار دانشجو دارد.

وی با اشاره به  رشد جهش‌ زای صنعت در نیشابور بعد از انقلاب گفت:  بیش از ۴۰۰ صنعت کوچک و بزرگ در شهرصنعتی خیام این شهر فعال است.

حجت الاسلام یعقوبی خاطرنشان کرد: صنعت لبنیات نیشابور پیشرفت چشمگیری را در این سال‌ها تجربه کرده است.

امام جمعه شهرستان نیشابور در پایان با تاکید بر این نکته که از مسؤولان انتظار خدمت داریم؛ بیان کرد: نیشابور تنها شهر در استان است که دارای میز خدمت است که جمعه هر هفته مسجد جامع برپا می‌شود.

در ادامه این نشست رئیس آموزش و پرورش شهرستان نیشابور با اشاره به‌اینکه در دوران انقلاب مردم همکاری فراوانی با هم داشتند؛ گفت: باوجود تمام تنگنا‌هایی که برای دستگاه‌های مختلف وجود داشته، آموزش و پرورش وضعیت بهتری در شهرستان دارد. امروز ۷۰ درصد کودکان شهرستان در مراکز پیش دبستانی حضور دارند، همچنین میزان تحصیل دختران و پسران در شهرستان تقریبا مساوی است.

حسین مهرآبادی بیان کرد: همچنین قبل از انقلاب ۳۵ درصد مردم شهرستان باسواد بودند که امروز این میزان به‌حدود ۹۸ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ آموزشگاه در سطح شهرستان داریم؛ تصریح کرد: قبل از انقلاب کتب درسی شعاری بود، اما امروز بسیار متفاوت‌تر شده و از تئوری صرف به عملی تغییر یافته است.

رئیس آموزش و پرورش نیشابور گفت: ۴۶/۲ درصد دانش آموزان در رشته‌های فنی و مابقی در علوم نظری در حال تحصیل هستند.

مهرآبادی به‌بازسازی‌های انجام شده در مدارس اشاره و بیان کرد: در حال حاضر ۱۰۰۰ دانش آموز چند معلولیته داریم که ۱۷ آموزشگاه ویژه معلولین برای ادامه تحصیل آنان احداث شده است.

وی در خصوص وضعیت ورزشی شهرستان، گفت: در حال حاضر آموزش و پرورش شهرستان نیشابور شش سالن ورزشی وجود دارد، البته سرانه ورزشی شهرستان پایین است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها