استاندار خراسان رضوی:

جامعه ایرانی باید هم متدین و هم متمکن باشد/ راه‌اندازی خیرین توسعه در توانمندسازی حوزه اقتصادی

استاندار خراسان رضوی در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان در تربت‌جام راه‌اندازی خیرین توسعه در توانمندسازی حوزه اقتصادی را از نکات مهمسفر خود به تربت جام برشمرد.
کد خبر: ۹۱۰۵۱۶۸
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، «علیرضا رزم حسینی» در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استانکه به‌عنوان گام اول مثلث توسعه اقتصادی با حضور امامان جمعه، سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و کارگزاران حکومتی در شورای اداری شهرستان تربت‌جام تشکیل شد تصریح کرد: یکی از افتخارات نظام اسلامی ایران استقلال و نفوذ همه‌جانبه دفاعی امنیتی منطقه‌ای به برکت مجاهدت مرزداران غیوراست، بنابراین مرزبانان این منطقه جانانه مرزداری می‌کنند تا ما کار آبادانی کشور و استان را بهتر انجام دهیم.

وی با اشاره به این‌که در ۴۰۰، ۳۰۰ سال گذشته هر جنگی که علیه ما به وقوع پیوسته بخشی از کشور عزیزمان جداشده است افزود: تنها جنگی که بعد از پیروزی انقلاب بر نظام ستم‌شاهی یک وجب از خاک این مرزوبوم جدا نشد و مردم جانانه از کیان اسلامی محافظت کردند، دفاع هشت‌ساله بوده که کم حماسه‌ای نیست.

وی با تبیین مقایسه‌ای و آماری دستاورد‌های عظیم انقلاب نسبت به زمان طاغوت و بیان این مطلب که کارنامه انقلاب را روی میز بگذارید تا همه مردم و نسل جوان منصفانه قضاوت کنند ابراز داشت: با اِتمام جنگ ناخواسته به‌سرعت کار سازندگی و آبادانی کشور را شروع کردیم و تا امروز نیز با همه حربه‌های گسترده دشمنان قسم‌خورده این نظام در همه ابعاد با پشتوانه مردم مقابله کردیم.

استاندار خراسان رضوی اذعان کرد: شهدای عزیز برای پیشرفت و آبادانی کشور و برای افزایش عزت اسلامی و تدین مردم جان خود را فدا کردند و کشوری که بر پایه استقلال و آزادی اداره می‌شود باید هزینه‌های سنگینی بپردازد.

رزم حسینی عنوان نمود: وحدت و مودت بین علما شیعه و سنی نعمت بزرگ و مایه خیروبرکت و آبادانی در بر خواهد داشت.

وی با تأکید بر این‌که این شهرستان را با بهره‌گیری و توانمندی مجاهدین اقتصادی و کارآفرین بسازیم خاطرنشان کرد: اگر فرش قرمز برای کارآفرینان و مجاهدین اقتصادی پهن کردید بسیاری از مشکلات حوزه اقتصادی و اشتغال‌زایی منطقه قابل‌حل است.

وی راه‌اندازی خیرین توسعه در توانمندسازی حوزه اقتصادی را از نکات مهم این سفر برشمرد و اضافه کرد: اگر با استقرار مدیران توسعه‌یافته در روستا‌ها و گسترش دانش و بهره‌وری روش‌های نوین آبی به کشاورزان با مشاوره اصولی به دنبال محصولات پردرآمد با مصرف آب کمتری باشیم با این نوع همکاری و وحدت رویه به سمت اصلاح الگوی کشت و مصرف نزدیک‌تر می‌شویم.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به این‌که دولت منابع مالی کمی دارد افزود: اگر دولت دیوان‌سالار و کوچکی داشته باشیم و مدیران به پشت‌میزنشینی اکتفا نداشته باشند و دغدغه شبانه‌روزی آنان حوزه‌ای معیشت، اشتغال، اقتصاد و فرهنگی مردم باشد همه کاستی‌ها برطرف می‌شود، چون جامعه ایرانی باید هم متدین و هم متمکن باشند.

گفتنی است: ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی؛ همزمان با اولین سفر استاندار استان خراسان رضوی در شورای اداری شهرستان تربت‌جام به‌عنوان گام اول مثلث توسعه اقتصادی تشکیل وتفاهم‌نامه معین اقتصاد مقاومتی باهدف توسعه بخش بوژگان به مرکزیت نیل شهر از سوی شرکت تبرک، استانداری، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرمانداری، امامان جمعه اهل سنت و شیعه و رئیس دادگستری تربت‌جام منعقد شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها