رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور:

احیاء جایگاه خانواده و تثبیت هویت زن مسلمان دو دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی است

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور گفت: احیاء جایگاه خانواده و تثبیت هویت زن مسلمان دو دستاورد‌ بزرگ انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۹۱۰۳۹۰۷
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، مینو اصلانی ظهر امروز در نشست خبری«جایگاه زن در 4 دهه انقلاب اسلامی» که با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات بسیج دانشجویی خراسان رضوی برگزار شد، با اشاره به اینکه در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی بررسی مسئله زن، دستاوردها و چالش‌های موجود در این حوزه بسیار حائز اهمیت است، اظهار کرد: جایگاه زن در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی از دیدگاه محمد رضا پهلوی بسیار سخیف بود چرا که اغلب مواقع محمد رضا شاه شخصیت یک زن غربی را برای زنان ایرانی ترسیم می‌کرد.

وی با بیان اینکه در دوران محمد رضا پهلوی جنسیت زن نسبت به هویت بیشتر مورد توجه قرار می‌گرفت، گفت: متاسفانه در دوران پهلوی زنان مومنه همانند خانم دباغ و شهیده فاطمه جعفریان توسط رژیم ستمشاهی به دلیل حمایت از هویت زن مسلمان مورد شکنجه قرار می‌گرفتند که خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی توسط امام خمینی(ره) هویت واقعی زنان احیاء و نقش آفرینی زنان در جامعه آغاز شد.

تدوین 200 قانون حمایتی از زن و خانواده  به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور خاطرنشان کرد: جامعه زنان در چهل سالگی انقلاب اسلامی از اینکه بیش از 200 قانون حمایتی از زن و خانواده من جمله بیمه خانواده، حمایت از خانواده و رشد جمعیت، حجاب و عفاف، ستاد خانواده و پیوست‌های فرهنگی برای خانواده در نظام جمهوری اسلامی ایران وجود دارد، افتخار می‌کند ولی یکسری از این قوانین همانند بیمه زنان سرپرست، سند تحول آموزش و پرورش و تدریس مبحث خانواده در مراکز علمی و دانشگاهی به دلیل کم توجهی و بی‌توجهی دولت‌های مختلف هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.

اصلانی به دستاوردهای جامعه زنان کشور طی 4 دهه انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: راه‌اندازی سالن‌ ورزشی در استان‌های مختلف کشور ویژه خواهران، راهیابی دختران به عرصه مسابقات ورزشی و کسب صدها مدال رنگانگ، 12 نویسنده زن در تراز بین المللی، 56 هزار مربی زن در رشته‌های ورزشی مختلف، سند تحول آموزش و پرورش، احیاء هویت و جایگاه زن در کشور، حمایت تخصصی از سازمان‌های مردم نهاد در حوزه عفاف و حجاب از جمله افتخارات جامعه زنان کشور و دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی با تاکید بر سخن مقام معظم رهبری(مدظله العالی) که مسئله اصلی کشور ما خانواده و احیاء هویت زن مسلمان است، اضافه کرد: اکنون در جامعه با معظل عدم توجه به هویت زن مسلمان مواجهه هستیم که اصحاب رسانه باید به این موضوع حیاتی و اساسی بپردازند چرا که اگر زن نسبت به هویت خود آگاهی کسب کند به هیچ عنوان در برابر هجمه دشمنان آسیب پذیر نخواهد بود.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور با اشاره به اینکه به دلیل نبود هویت برای زنان در جوامع غربی هر ثانیه به 4000 زن تعرض صورت می‌گیرد، بیان کرد: زنان در کشورهای اروپایی به دلیل عدم هویت در بخش‌های مختلف نظیر دانشگاه، مراکز نظامی، خیابان‌ها و ... مورد آزار و عزیت قرار می‌گیرند ولی زنان ایرانی به برکت انقلاب اسلامی از جایگاه و شأن والایی برخوردا هستند.

برگزاری دو ویژه برنامه شاخص در ایام دهه فجر

اصلانی در بخش دیگر از سخنانش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بسیج جامعه زنان در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی برای ایام دهه فجر ویژه برنامه فرهنگی، اجتماعی و ... تدارک دیده است، گفت: تجلیل از زنان تاثیرگذار همچون مادران شهدای مدافع حرم، جشن‌های ویژه دهه فجر در 1200 پایگاه بسیج خواهران، دیدار با خانواده شهدا، همایش بین المللی تجلیل از 40 بانوی شاخص من جمله مرضیه هاشمی(خبرنگار پرس تی وی)، طرح کمک و نگهداری از سالمندان و معلولان توسط گروههای جهادی خواهران و ... از جمله ویژه برنامه‌های این نهاد در ایام دهه فجراست.

وی با تاکید بر اینکه دو ویژه برنامه شاخص در ایام دهه فجر تا ولادت حضرت زهرا(س) توسط بسیج جامعه زنان کشور برگزار خواهد شد، یادآور شد: نخستین برنامه«مانور فرهنگی-رسانه‌ای» به همت فضای مجازی سپاه امام رضا(ع) و بسیج جامعه زنان با حضور گردان‌های سایبری طی دو روز در قالب آموزش و تولید محتوا با هدف معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه رسانه برگزار می‌شود.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور تصریح کرد: برگزاری مرحله نیمه‌نهایی جشنواره «شبیه یاس» دومین ویژه برنامه شاخص بسیج جامعه زنان در ایام دهه مبارک فجر است که آثار منتخبان در 5 رشته سرود، تئاتر، استندآپ‌کمدی، شعر و دکلمه خوانی به دبیرخانه جشنواره ارسال و آثار برگزیده انتخاب می‌شود و اختتامیه آن در ایام ولادت حضرت زهرا(س) برگزار خواهد شد.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها